Gå til innhold

Soning grunnet høy fart

Ranger emnet

generalen

Anbefalte innlegg

-Kjører du bare 35km over får du forelegg, det står på forelegget at du kan sone istedet.. Men det får du ikke lov til grunet kapasiteten i norske fengsler.. (og staten tjener ingen penger på deg..)Men du har vel et par mnd før du får forelegget i posten, så den du fikk av politiet kan du brenne om du vil..

-36km over er bot og beslag av førerkort. Dette er gammelt men bør gi en vis pekepin..http://www.riksadvokaten.no/ra/ra.php?vedlegg=158 dette er dog et forslag fra 2007... (jeg gidder ikke lete mere..)

bøtesatser:

http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19900629-0492.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat vært igjennom en sak der jeg mista lappen i 150km i 80 sone. Fikk 24dager på vann og brød og 19 mnd uten lappen. Advokaten min sa det vanligvis blir samfunns-straff i 130-140 km. Over det er det MEGET liten sannsynlighet for at du slipper unna fengsel. Skal sitte inne nå straks jeg... har lært leksa, dere vil ikke tro hvor jævlig det er å ikke ha lappen før dere prøver selv...

Hold dere under grensa til å miste lappen, ikke verdt forsøket på å teste hva bilen er god for... Rudskogen er tingen da har jeg lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da har jeg sonet min straff i fengsel for min fartsovertredelse. Ble dømt til 24 dager, men sonet 19. Å sette farts-syndere i fengsel (Hof) er bare tull... jeg for min del syntes dette var en narko-opplærings leir. Jeg har aldri prøvd noen form for narkotika, men i fengselet fløyt det over av dette. 15 % av de jeg sonet med var tatt for fyllekjøring og fart mens resten var narko og vold. Hva hjelper det å sette de som har kjørt for fort i fengsel? Det som skjer er at du kommer ut mer kriminell enn da du kom inn... Mye bedre å bruke slike syndere til samfunns-straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å høre. Jeg har aldri vært i fengsel. Fikk du prøvd mange slags knark da?

ikke annet sikkert enn sokka du pleier å røyke snuskmann;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sonet min straff i fengsel for min fartsovertredelse. Ble dømt til 24 dager, men sonet 19. Å sette farts-syndere i fengsel (Hof) er bare tull... jeg for min del syntes dette var en narko-opplærings leir. Jeg har aldri prøvd noen form for narkotika, men i fengselet fløyt det over av dette. 15 % av de jeg sonet med var tatt for fyllekjøring og fart mens resten var narko og vold. Hva hjelper det å sette de som har kjørt for fort i fengsel? Det som skjer er at du kommer ut mer kriminell enn da du kom inn... Mye bedre å bruke slike syndere til samfunns-straff.

Så stiller jeg spørsmålet; er du villig å dra tilbake til fengsel en gang til, pga. fartsovertredelse?

Forøvrig får du kjøpt narkotika utenfor fengselet også hvis du ikke visste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stiller jeg spørsmålet; er du villig å dra tilbake til fengsel en gang til, pga. fartsovertredelse?

Forøvrig får du kjøpt narkotika utenfor fengselet også hvis du ikke visste det.

Jo takk.. alle vet det. Men når du kommer fra et miljø der narko ikke har vært et tema en gang, Å da blir putta i fengsel der narko florerer! Er du da en litt svak sjel så prøver du kansje? å då har du samtidig ordna deg ett nettverk der du får tak i skiten!

så får du kompisen til å prøve.. osv.osv..

Var selv på Åna i 25 dager pga. trafikkforseelse. Riiimelig sjokkert over dopbruken ja! Holder meg konsekvent unna skiten sjøl,men kunne helt greit blitt yrkesnarkoman på de 25 dagene ja!

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider