Gå til innhold

Turbo spm

Ranger emnet


smule

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har ein ascona b som ej skal ha turbo på. Har manifoil, turbo frå saab 900 osv. men skal prøve å montere dette på ein stk dobbelweber forgassar, nokon som har prøvd dette? eller vil dykk ambefale å sette på insprøyting med ein gong? Lurte litt på ditte med tenning med. har stifttenning no, er vel lurast å bytte til elektronisk? har ikkje tenkt å lade mykje turbotrykk, er ein lavkomp motor fråfør så den bør no tåle litt.. tek i mot tips med stor takk.. er ganske grønn på turbo :(

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å kjøre med vanlig tenningsanlegg, gjør det selv på min Golf 1.3 Turbo.Det som bør gjøres er å justere tenninga litt seinere.

Kan også bruke en MSD boost retard box som senker tenninga med ladetrykket.

Det billigste er å kjøpe en weber DAT forgasser, tror dem satt på eldre italienske biler.

Det beste er å kjøpe programerbar innsprøytning.

Kan også bruke vanlig opel innsprut med en form for tilleggs innsprøytning.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør på Opel-forumet også. Trur der er nokren som skal ha vert borti dette med turbo på ascona b. Berre at der er litt daudt for tida...

Veit ikkje korleis ditte e når det gjelder turbo, men setter du på en weber bør du sette på to weber'e:)

Skal visst nokk ikkje vere nokk med enkel weber. vilken weber forgasser har du?

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Du må ha trykkgassere\insprut for trykk, tenningen må være for trykk, og masse knask du ikke må glemme her... clutch f.eks :)

 

Nesten alle gassere kan bygges om til trykk. (Men gassere er sjelden noen god løsning uansett..)

 

Innsprut for trykk?

 

Stifter greier nok å holde følge til drøye 200hk.

 

Lurest å prøve med org. clutch først. (kan jo risikere at den holder..)

 

 

smule: Gasseren din må få trykksatt flottørkammeret, hvis den skal brukes til å trykke gjennom. Anbefaler å bruke innsprut.

 

Det blir feil å bare putte i større dyser, da kommer motoren til å få for mye bensin uten ladetrykk.

 

Har du ex-manifold som passer liggende er jo værste jobben gjort, og det er bare å prøve seg frem. Men det lønner seg å ha litt kjennskap, og tilgang til sveiseapparat og sånne ting. Samt litt rørbiter og det som må til. Og husk at det er mye mere jobb enn man regner med, på sånne prosjekt... ;)

 

ElCamino: Sammen med turbo kan mye mindre gasser brukes, og likevel få mere effekt.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insuget frå omega passar ikkje.. passr frå 2,4 men då går ikkje panseret igjenn og ein må ha toppen frå 2,4.. men frå vanli 2,0 so passa det ikkje. men går kanskje ann å bruke insuget frå omega og dyser frå 2,4 på ein vanli 2,0 eller 2,2i insugsmanifoil???

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kamerat av meg bygde en Orange Jägermeister Ascona (sett den?) med dobble Weber 45 trykk-gassere. Brukte Porsche 996 smidde stempler og smidd veiv. Dro ut 200-220hk. Hadde dog-shift kasse osv. Seriøst bygget, og den kosta han 7000kr motormessig. Garrett T3 og ic fra saab 900Turbo funker fett.

Du må jo ordne bunnpanna di til oljeretur osv. også da..

Er flere her på byen som bygger Opel med turbo, en annen jeg kjenner har en 16v turbomotor fra Calibra i en Kadett C Coupè. Alt går, bare du tar deg god tid og gjør det ordentlig. Hør med noen av gutta i Opel Motorsport Club.. halvparten av alle Asconaene i norge har vel turbo.. (nesten :) )

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by smule

Insuget frå omega passar ikkje.. passr frå 2,4 men då går ikkje panseret igjenn og ein må ha toppen frå 2,4.. men frå vanli 2,0 so passa det ikkje. men går kanskje ann å bruke insuget frå omega og dyser frå 2,4 på ein vanli 2,0 eller 2,2i insugsmanifoil???

 

2.2i manifold passer ikke på 2.0 topp.

 

vet ikke om det er samme avstand mellom dysene på omega 2.4 manifolden som på 2.0 manifolden.

på 2.4 er det jo skikkelig fuelrail, i motsetning til det greine som sitter på 2.0 og 2.2

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ej satsa på å bruke 2,0E insprut med L(E)-jetronic.. skal sta å ribbe dinna saab motoren i jula.. nokon tips ka ej må huske å ta med. Er vel berre å sveise på ein tapp på bunnpanna til oljereturen?

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår