Gå til innhold

Turbo spm

Ranger emnet


smule

Anbefalte innlegg

Originally posted by Robert

 

 

Ekstra mengde bensin ved høyt ladetrykk for å unngå tenningsbank....

 

Det fungerer bare til et visst punkt...fetere blanding enn rundt 10.5 :1 er ikke vits i...da hjelper bare kompresjons-senking (statisk eller dynamisk),mindre ladetrykk,tøffere bensin eller water-injection... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

10,5 : 1 er nok langt fetere enn det som er sunt for motoren i det lange løp. Borewash.

 

Det er standard´ish komp i motoren min, men mapper ikke fetere blanding enn 13:1 på fullt trykk.

Litt under 1,5bar enn så lenge. ;)

 

 

Jeg vet...mente jo at 10.5 :1 er det maksimalt feteste man kan kjøre i ekstreme situasjoner. :) Den går jo ikke akkurat bra med den blandinga... Alle prøver vel å ligge rundt 13 blank ved max belastning...og feiter opp litt hvis det spiker.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

vet du egentlig hva du snakker om??? :rolleyes:

 

 

Bilteknikeren.com skrev: Men ved fullt belastning, så vil jeg tro at blandingsforholdet bør ligge på 10 til 1 ...

 

 

 

 

 

 

Turbo1 skrev: Det fungerer bare til et visst punkt...da hjelper bare kompresjons-senking (statisk eller dynamisk),mindre ladetrykk,tøffere bensin eller water-injection...

 

 

Klart det, men alt dette hjelper bare til et visst punkt vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

tror ikke du helt forstår dette, hvis du kjører på full belastning med så laim blandingsforhold.... 13 til 1 er jo veldig riktig blandingsforhold, nærmest optimalt. Men ved fullt belastning, så vil jeg tro at blandingsforholdet bør ligge på 10 til 1 ...

 

ang tenningsbank, så er det ikke så dumt å kjøre med høyest mulig oktan. finnes også oktanboost, men det er vel dyrt i lengden..

 

14,64 : 1 er optimalt...

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sugegasser, trenger ikke intercooler da bensina kjøler godt.

Ellers, ta sprut fra en 20E(regner med det er 20S eller.no) med topp, ta LMM fra 2.4 eller 6`er.

Dyser som gir tilnærmet samme mengde i forhold til totalen på motoren lmm kommer fra.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal han ta med toppen fra en 2.0E?

bortkasta. eneste forskjellen er bare litt andre kamverdier.

og hvorfor lmm i fra 2.4 eller 6'er?

er ikke større tversnitt på denne enn standard 2.0E

i tillegg har 2.4 og nyere 6'ere motronic, så da må du flytte over elektronikken og.

skal du ha lmm med større tversnitt må du lete på eldre bmw'r.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regna med at det var noe lignende og at jeg ville bli retta hvis jeg hadde feil.

Men en større LMM som passer i stikka, dyser tilsvarende totalverdien på dysene på "donor"bilen og muligens hjernen.

Kan bruke kallstartsdyser og trykkvakter fra saab som tilleggssprut også.

Legg inn en 1000 ohms resistans på temp, sensoren til sprutet, muligens stramme fjæra på lmm. er en mulighet på noen og, avhengeig av type temp.føler(ntc/ptc).

Kan og ta K(E)-jetronic fra 240 turbo og montere, men litt mekk på dyseholdere++

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår