stepside Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Holder på å montere en manuell kase, TKO600, bak 383 motoren. Når jeg fjernet (og solgte) Th700 kassen glemte jeg å måle hvor utgående aksel på th700 kassen var plassert, da mener jeg høyden fra bakken (eller gulv9 på bilen. Hvor stor betydelse har det når det gjelder vinkelen utgående aksel på gearkassen - kardang - drivknute? Kardangen er ikke delt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Ideellt sett skal inngående i akslingne ha samme vinkel som utgående fra kassen. Det kan du måle ut hvis du vatrer opp en rettholt eller lignende som er så lang at den går mellom aksel og kasse. Du må også ha en justerbar vinkel (smygvinkel) for hånden Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 hei forstår jeg deg riktig så sier du at vinkelen gearkasse-kardang skal vare lik vinkelen kardang-drivknute? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Forstod ikke helt hva du mente, men det som Bowtietwister mener er at vinkelen mellom gearkasse og mellom aksel skal være lik vinkelen mellom kardang og mellomaksel. For eksempel at viss den ene er 5 grader så skal ideèlt sett være 5 grader på den andre også :) Håper du forstod. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Dette står ganske godt beskrevet her: http://www.drivetrain.com/driveline_angle_problem.html Dersom bakkant av gearkassa peker 3 grader nedover, skal framkant av diffen peke 3 grader oppover. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg