Gå til innhold

Varebil for en stor gubbe.

Ranger emnet

GoFast_63

Anbefalte innlegg

Er det noen som har anbefalinger ang. kjøp av varebil til en litt stor/lang gubbe (110kg/190cm)?

Kjører i dag en Kia Carnival og synes jeg har brukbart med plass. Har prøvd noen som jeg fant for små, bla. annet VW Caddy Maxi.

Så for å oppklare: Så liten som mulig, med god plass til en person på ca. 190 cm, helst med god komfort og godt utstyrt.

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette problemet har jeg og... varebiler generelt har ofte dårlig plass, men såvidt jeg husker er ikke peugeot partner/citroen berlingo så ille på beinplassen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet ligger i den forbanna veggen som myndighetene krever at vi skal ha. Jeg hadde peugeot expert når jeg jobba som elektriker, og da flytta jeg veggen 15cm bak. Det hjalp litt, men satt fremdeles med knea i dashbordet(er 195 forresten) Det beste du kan gjøre er å prøve litt forskjellige biler hos forhandlere. Noen er lange i beina, og noen er lange i ryggen,så dette varierer litt fra person til person :)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke god plass i varerommet i forhold til utvendig størrelse, og i forhold til en vanlig kassebil. Dessuten er de vel belemret med en del feil,såvidt jeg har forstått.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris klasse er opp til ca. 350 000,-

Har prøvd Combo for noen år siden og den er for kort i bein lengden og litt trang. Er lang i beina.;)

Og VW Touran er for mye det samme som Caddy.

Stefatters har en 2007 mod Combo. Jeg er rundt 185-190cm høy, og jeg sitter godt i den bilen. Er ganske så stor innvendig også. Ikke farlig dyr heller med tanke på konkurrentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider