Gå til innhold

Varebil for en stor gubbe.

Ranger emnet

GoFast_63

Anbefalte innlegg

De har ikke god plass i varerommet i forhold til utvendig størrelse, og i forhold til en vanlig kassebil. Dessuten er de vel belemret med en del feil,såvidt jeg har forstått.

spørs jo hvor stort varerom som trengs, men for meg var det mer enn stort nok.

Verdens beste langkjøring bil samt utrolig lett manøvrerbar.

Lukeparkering etc går faktisk som en lek, utifra hva man skulle tro.

Veistøy er så og si et ikke tema, og motoren er jo upåklagelig sterk og god.

Men det er jo en V8ér så :P

Ang feil så kommer det litt ann på hva som velges i hht motoralternativer.

Men chevy 5.3l modellen fra 03 til 08 er hvertfall så og si feilfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

prøvekjør en isuzu d-max. er ikke så verst med plass i dem, og veldig gode å kjøre. Så en som anbefalte hiace, ikke vurder det en gang, er 179 høy og sliter med plassen i den.

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16057873&WT.svl=Link ??

Brukte en lignende en der jeg jobba før.. Var god plass både for sjåførn og tinga baki..

Eg låner en slik Yaris Verso nå når eg har min egen på service. God plass til beina?? Hvor? Eg er 180 cm og ha rkorte bein. Sitter omtrent likt bak rattet som de av kameratene mine som er 10cm kortere enn meg. Og eg synes Yarisen er dårlig. Selv om eg har korte bein og er nødt til å sitte rett i ryggen pga en ryggplage eg har. Denne blir for kort og for rett.

En bil eg derimot kan anbefale med tanke på beinplass er min egen servicebil; Nissan Primastar. Gode seter, god komfort, veldig drivstoffgjerring selv om motoren er helt grei til å være varebil. Bergen - Oslo med full servicebilinredning (aktuellvekt ca 2550 m fører på det tidspunktet fordelt på 100HK)på vinterføre; 0.7 på mila. Og det er bra.

Her på jobben har vi Touraner, Sprinter 01 - 06 (313CDi) og Primastar. Primastaren er mer ettertraktet blant de av kollegaene mine som er høyere enn meg. Eg har nok 20 cm å gå på på setet når eg kjører. Min kollega på 195 ++ liker min bil bedre enn sin sprinter. Setet kan justeres en HEL del i høyden og, så godt gjøres å ikke finne stillingen.

Kort utgave uten vinduer slik min er ser ikke så verst ut og er utrolig lettkjørt selv om den er en del større enn Caddy og alt dette. Utrolig gode speil gjør rygging og alt dette til en lek. I tilegg kan den trekke 2000kg henger og det klarer den flott.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far er 194 og veier ca 100kg. Han hadde samme problemet. Han var rundt å prøvde det meste. Men til slutt kjøpte han Opel Vivaro, fordi den satt han absolutt best i, og den er god å kjøre. :)

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg låner en slik Yaris Verso nå når eg har min egen på service. God plass til beina?? Hvor?

Nå skreiv jeg tidligere i tråden at jeg ikke har mye erfaring med biler alà Caddy, Berlingo osv... altså småbiler. Men jeg prøver alikevel å komme med forslag:)

Trådstarter er ute etter en bil som er stor, men liten. Altså en bil han selv får plass i, men som ikke er en Chevrolet Suburban :P

Det kan jo fort bli litt vanskelig å tilfredsstille de kravene siden småbiler er relativt små..:op:

MEN den Yaris Verso'n.. Han jeg jobba med var vel ca 185 høy og han hadde da brukbart med plass han hvert fall!

Men Yaris er jo ikke akkurat noen fryd å se på da..

Men, trådstarter.. hvor går grensa mtp størrelsen på bilen?!

Ser du kjører en Kia Carnival til vanlig, kan bilen du spør etter ha den størrelsen eller blir det for stort igjen?

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN den Yaris Verso'n.. Han jeg jobba med var vel ca 185 høy og han hadde da brukbart med plass han hvert fall!

Men Yaris er jo ikke akkurat noen fryd å se på da..

Det kommer vel kanskje an på om den er på grønne eller hvite skilter og? Den eg snakker om er på grønne skilter og da med den elendige veggen bakom setet.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel kanskje an på om den er på grønne eller hvite skilter og? Den eg snakker om er på grønne skilter og da med den elendige veggen bakom setet.

Æsj ja.. Den veggen ødelegger nok litt vil jeg tro..

Jeg satt bare på i den Verso'n et par ganger, en annen en som brukte den, da jeg jobba inne på verkstedet mens han kjørte rundt..

Så jeg er faen ikke sikker på om den var på grønne eller hvite skilt engang.. Troor den stod på grønne skilt..

Her testes det en på hvite skilt:

''Til å være en såpass liten bil som Verso tross alt er - den er ikke lengre enn 3,8 meter - er plassen i bilen imponerende. Takhøyden er svært generøs, og benplassen både foran og bak er bra. Skulderbredden foran er også bra, men de tre voksne som blir henvist til baksetet vil nok raskt trekke frem historier om den gangen de var på chartertur til sydligere breddegrader. Barna vil imidlertid sannsynligvis strotrives i baksetet.

Bagasjerommet er lett å utnytte og en innlastningshøyde på 49 centimeter er rosverdig lav. Vi lurer likevel på hvorfor Toyota har valgt en løsning hvor bakdøren svinger utover og ikke oppover. I byen, hvor det ofte er trangt om plassen, blir det nærmest umulig å få døren helt opp med denne løsningen.''

fra dinside.no/motor..

(http://www.dinside.no/motor/bil/tester/plass-og-komfort/art5805.html)

Hva de mener er ''bra benplass'' er forøvrig et godt spørsmål...

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Tenkte bare jeg skulle opplyse om hva det ble til slutt. Det ble en CADDY Maxi Life. Etter litt rundt om kring, var vi innom Møller igjen og traff da en selger som hadde tilgang til en "Comfort vegg". Denne ga ca. 5cm ekstra nede ved sete feste og 10cm oppe. Tar jo litt av dør åpningen bak, men det er til å leve med. Har nå veldig god plass til bein og kropp. Life modellen er jo også ekstra støy dempet så går forholdsvis stille. Etter 3000+ km virker det ganske bra. Så da er det tre år til neste gang....

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har trådstarter allerede kjøpt bil da. Og zafira opc er definitivt en tøff bil, men varebilutgaven av denne har dårligere beinplass enn alt annet på markedet :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort gjort det, no harm :)

Ja det er veldig vanlig å flytte veggen, og det er EEEGENTLIG ikke lov, men hvem bryr seg. Flere av firmabilene jeg har hatt har veggen blitt flytta på, men det var biler som var maks 3 år gamle, så da er de ikke ofte inn på eu og slikt såvidt jeg vet. Sikkert ikke så populært på PKK kan jeg tenke meg...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider