Gå til innhold

Hvilken bil skal jeg velge???

Ranger emnet


Zappii

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sitter på valget mellom 2 forskjellige biler, og har ikke peileing på hvem jeg bør velge...

Håper dere der ute kan hjelpe meg med valget

 

VW Passat 2.0 liter 2003 mod

Opel Signum 1,8 2003 mod

 

Tar alle tips og anbefalinger med takk, gjerne også servicekostnader..

 

Mvh Zappii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opelen har jeg ingen erfaring med, men passat sliter med masse feil generelt. Du må regne med feil på både forstilling, sensorer og elektronikk ...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi for det første er det MYE feil med Passaten. jeg har mange venner som hadde kjøpt passaten først. men de har bytta til opel Signum, og de har ikke angret ett sekund på at de byttet.

de sier at Opel'n er sprekere enn Passaten og personlig synes jeg at Signum'n er penere og se på og er bedre og kjøre :)

low and slow, is how it goes

low and slow, plowing snow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi for det første er det MYE feil med Passaten. jeg har mange venner som hadde kjøpt passaten først. men de har bytta til opel Signum, og de har ikke angret ett sekund på at de byttet.

de sier at Opel'n er sprekere enn Passaten og personlig synes jeg at Signum'n er penere og se på og er bedre og kjøre :)

 

 

Takker takker for svar Devil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :)

Jeg håper du velger rett bil etter din egen smak :)

 

 

Ja det er klart, Har hatt en gammel kadett GSI 2,0 engang og kan ikke si jeg var veldig fornøyd med den... rusta helt bort, motorproblemer, bremseproblemer etc... men det er jo helt andre løsninger nå også da..

Opelen er jo mer moderne både inni og utapå også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi for det første er det MYE feil med Passaten. jeg har mange venner som hadde kjøpt passaten først. men de har bytta til opel Signum, og de har ikke angret ett sekund på at de byttet.

de sier at Opel'n er sprekere enn Passaten og personlig synes jeg at Signum'n er penere og se på og er bedre og kjøre :)

 

Du har MANGE venner som har hatt Passat og byttet til Signum ja? En "vi som har byttet til Signum fra Passat"-klubb dette, eller?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg sitter på valget mellom 2 forskjellige biler, og har ikke peileing på hvem jeg bør velge...

Håper dere der ute kan hjelpe meg med valget

 

VW Passat 2.0 liter 2003 mod

Opel Signum 1,8 2003 mod

 

Tar alle tips og anbefalinger med takk, gjerne også servicekostnader..

 

Mvh Zappii

 

TOYOTA er en SLITER. Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi for det første er det MYE feil med Passaten.

 

Du burde muligens nevne minst 1 feil?

 

Kan nevne at Passat hadde noe trøbbel med bærearmer, riktig nok på B5 plattformen (Type 3B, 1996-2001) og kom med endringer (som jeg ikke kan gå i detalj å forklare her og nå) i forstilling på B5.5 plattformen (Type 3BG, 2001-2005).

 

Populært kalt "Multiknirk"

 

Anbefaler trådstarter å prøvekjøre begge biler.. I Passaten kan det være en fordel å lytte etter ulyder i forstilling, samt teste bremser på forskjellige måter (ABS, henger caliperene, ujevn bremsing e.l)

 

Opel liker jeg generelt ikke. De ruster fra ende til annen. Trøbbel i hytt og pine uansett hvor pent den blir kjørt, uansett motor, drivverk og elektronikk, ny eller gammel. (Unnskyld pappa)

 

 

Edit: Om du er opptatt av billig service er nok ikke VAG det beste alternativet. Der er nok Peugeot bedre (jeg anbefaler over hodet ikke Peugeot)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er muligens ikke helt til å stole på i saken, men vil tro at Opelen er billigere å reparere hvis noe går galt. Bakdelen vil jeg tro er andrehåndsverdi. Mange er på jakt etter passat, men "ingen" er på jakt etter Signum. Gjennomsnittsnordmannen har ikke hørt om bilen en gang.

Jeg hadde valgt Signumen i hvert fall:)

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår