Grev1 Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Jeg kjørte i ræva på en bil i dag. Ble ingen personskader heldigvis, og minimalt med skader (kjørte i 10 kanskje) Dette er selvfølgelig min skyld, så skyldspørsmål er ikke noe vits å diskutere:P Uansett, hvor mye bonus vil jeg tape på dette? Jeg tar ikke skaden min på forsikringa. Bare skjermen som ble litt bulka. Bilen jeg kjørte inn i var en ny Mazda 3. Ble skrapt opp en god del på hjørnet av bakfangern. Bilen min har delkasko, den jeg kjørte inn i, full kasko. Jeg er forsikret hos storebrand. Takker for svar:) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selleri Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Det kommer an på hvor mye bonus du har, men sansynligvis 20% tap. Siter O:99 Saab 9-3 X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 jaok. Jeg har akkurat fått bilforsikring (Stått på fattern før) så startbonusen er vel på 10 eller 20% tror jeg. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Jeg gjorde noe liknende selv en gang. Utrolig flaut og vanvittig irriterende. Jeg fikk beskjed om at det ble 20% bonustap om jeg tok det på forsikringa. (Gjensidige) Endte med at bilen min stadig har riper, og jeg kostet selv reparasjonen på bilen til kompisen min (!). Nå må man jo selvfølgelig vurdere sånt ut fra hvor dyr skaden er, men ta også med i beregninga alt du må betale ekstra på forsikringa på din egen bil fram til du har tjent opp like mye bonus igjen.. Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Eg trudde det var 30% boustap som var vanligt? Sia du har so lite bonus ifra før, må du betale på dette i mange år. Kanskje det er billigare å betale dette av egen lpmme uten å bruke forsikringsselskapet? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Takker for svar folkens. Får se hvor mye skaden blir takstert til på den bilen jeg kjørte på, så ser jeg hva jeg gjør. Men er det sånn nå at forsikringen blir 30% dyrere siden jeg mister 30%? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Sett at du har 30% bonus, så betyr det at du får 30% rabatt på forsikringen. Dvs hvis du mister bonus, så mister du den rabatten og forsikringen blir tilsvarende dyrere for deg. Såvidt jeg har forstått.. rett meg noen, hvis jeg er helt på bærtur her nå.. ;) Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Såvidt jeg har forstått.. rett meg noen, hvis jeg er helt på bærtur her nå.. ;) Ikke helt riktig. Trådstarter sier han har delkasko. Den består av ansvarsforsikring, personskadeavgift og delkasko. Det er bare ansvarsdelen som har bonusregnskap. Delkasko og personskadeavgift er like dyrt uansett om man har 20% eller 80% bonus. Endringen i forsikringspremien blir derfor mindre enn det en bonusendring skulle tilsi. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Ikke helt riktig. Trådstarter sier han har delkasko. Den består av ansvarsforsikring, personskadeavgift og delkasko. Det er bare ansvarsdelen som har bonusregnskap. Delkasko og personskadeavgift er like dyrt uansett om man har 20% eller 80% bonus. Endringen i forsikringspremien blir derfor mindre enn det en bonusendring skulle tilsi. Delkasko (og kasko) har selfølgeligt bonusendring. Har trådstarter 20% bonus og får eit bonustap på 30%, får han ein "bonus" på -10%. Han vil da bruke mange år på å betale inn ekstra kroner til forsikringsselskapet. (ca 8år) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Delkasko (og kasko) har selfølgeligt bonusendring. Har trådstarter 20% bonus og får eit bonustap på 30%, får han ein "bonus" på -10%. Han vil da bruke mange år på å betale inn ekstra kroner til forsikringsselskapet. (ca 8år) Når du sier 8 år, så mener du til jeg har 75 i bonus? Kan vel umulig ta 8 år å tjene inn 30 i bonus? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunwave Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Nei, men husk på at du i de årene du bruker på å "komme i null", altså samme bonus du har nå, går glipp av tilsvarende økning i bonus. Eksempel: Uten skade: 1. år: 20% 2. år: 30% 3. år: 40% og så videre opp til maks Med skade: 1. år: 20% Skade -30% 2. år: -10% 3. år: 0% 4. år: 10% Siter __________________ 2003 Audi A4 Avant (x)1995 Mitsubishi Colt (x)1978 Chevrolet G20 Beauville Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Delkasko (og kasko) har selfølgeligt bonusendring. Nei. Sjekk forsikringsvilkårene dine. Delkasko-utebetaling (brann/tyveri) medfører ingen bonusreduksjon. Det er ganske naturlig fordi eieren sjelden kan klandres hvis bilen begynner å brenne eller stjeles. Man får av samme grunn ingen bonus på delkasko-delen av forsikringspremien når regningen skal betales. Kaskodelen har bonus-system, men det er ikke det vi diskuterer her. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Ok, eg får stole på deg buskmann. Har ikkje delkasko på noen av mine biler og eg gidder ikkje å leite i forsikringspapirene! Ps: litt uvant at du er seriøs! ;) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Takker for mange gode svar. Har sendt inn skademeldingen, så får vi se hva som skjer og hva jeg gjør. Skriver en update her når ting er ordna;) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Liten update: Har nå fått svar fra forsikringsselskapet: *Redusert bonus fra 30% til 0% *Beregnet bonustap(Samlet premieøkning) fram til samme nivå er 14592,- *Beregnet bonustap fram til 75% 6.år er 21888,- Det øverste punktet er jo greit. Men kan noen forklare de to andre. Jeg har null peiling på dette :P Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg