Gå til innhold

Metal mot metal-skrapelyd høyre hjul foran

Ranger emnet

Footy

Anbefalte innlegg

hm.. bremseklosser ja... Tenkte ikke på det. Tittet på skivene, de er det fortsatt litt igjen på...

tok en titt på Mekonomen, bremseklosser altså. Der kan jeg velge mellom med og uten varsling... jeg antar varsling er at den sier i fra når den må skiftes? I så fall trenger jeg vel ikke det siden bilen ikke har sagt fra?

I så fall så er det 2 stykker jeg kan velge mellom uten varsling, såkalt Mintex og ATE. Noen som vet forskjellen og hva jeg skal ha?

Forresten, om man smører med kobberfett, hva hjelper det? er de slitt ut så er de vel slitt ut... Eller mener du at de kanskje lager lyd selv om de ikke er slitt ut?¨

ble litt kronglete skrevet detta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte selv akkurat mintex på mekonomen i kombinasjon med brembo-skiver, de fungerer ok de! Har du varsling så ser du noe ledninger som kommer ut av bremseklossen, dette burde du klare å se uten å ta av hjulet, dette kom vel i 2000/2001 om jeg ikke husker feil..

Det med å smøre klossene er noe du gjør når de er nye for å slippe gnissing mellom stål, men dette kan bli slitt vekk med tiden tross du har igjen endel kloss!

Men har du først av hjul og caliper kan du likesågodt bytte, koster ikke all verden..

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Stjeler denne tråden jeg..

Har akkurat samme problem på min. Høyre hjul foran, evt muuulig motoren. Ikke veldig mye skraping i lav fart, men kommer veldig i 40km/t +. Og i revers er det helt jævli. Mest sannsynlig bremseklossen/skiven eller? Bare å ta av dekket og sjekke det? Hvordan ser jeg at klossen er slitt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider