Gå til innhold

Tåkelys bak Audi A4T stv. 1997 modell

Ranger emnet

fordmustang69

Anbefalte innlegg

Hei

Får ikke tåkelyset bak til å virke. Er ikke strøm til lykta. Finner ikke feilen. Har målt sikringene men finner ingen feil. Er ikke med skjema for sikringsboksen med bilen så håpløst. Er en trinns bryter på konsolett til tåkelyset. Ikke det at jeg skal bruke det men skal på EU nå så skulle vært i orden. Noen som har skjema for sikringsboks evt har samme problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med første hakket, mener du da parklys? Isåfall skrev jeg det over. På de bilene jeg har kjørt, må man vri bryteren et eller to hakk før tåkebaklys kan slås på...Når den står i "0"(kjørelys) funker det ikke.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med første hakket, mener du da parklys? Isåfall skrev jeg det over. På de bilene jeg har kjørt, må man vri bryteren et eller to hakk før tåkebaklys kan slås på...Når den står i "0"(kjørelys) funker det ikke.

Nei, med første hakket mener jeg første hakket :P

Hakk nr 2 er parklys

Hakk nr 3 er kjørelys, lys i dashen etc.

Sånn er det hos meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare spørre i tilfelle du mente å "vri et hakk", noe som da blir andre hakket. Men da har vi klarhet i det... mulig det er noe audi-greier dette da, men jeg har kjørt endel biler oppigjennom åra, og det jeg sa over gjelder de fleste bilmerker egentlig. Man må ha på park eller hovedlys, sånn var det til og med på corollaen min fra 84...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er nok kjørelysa koblet i etterkant, så det kan være der det ligger :) Da får vi se hva trådstarter sier... har aldri vært ute for at tåkebaklys har slutta å virke, det blir jo aldri brukt...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn. Takk for mange gode ideer:) Selvfølgelig har jeg sjekket pæra. Hadde vært greit å fått skjema på sikringsboksen da jeg ikke har instruksjonsboka til bilen. Pleier å stå der. Bilen gikk gjennom NAF Eu kontroll på jessheim i dag uten en eneste feil. Var sjeldent at de hadde så strøkne A4 1997 modeller der så kjekt å høre, så nå er jeg meget fornøyd. Uansett så skal jeg finne ut av denne feilen. Når jeg finner ut hva det er poster jeg det straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider