Gå til innhold

carina turbo-D trim

Ranger emnet


fjelling

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Det står en stillskrue i bakkant på pumpa... Skrell av blekkplumben, løsne mutter'n, og skru den innerste skruen medurs retning 1/4-1/2 omdr. Prøv litt og litt, da det kan svartryke kraftig.

Oppå pumpa, sitter et stort blekk-lokk, med en tynn slange innpå, dette er vistnok en hvitrøyksbegrenser... Løsne kontramutter og skru den lille unbrakkoskruen medurs ca en runde.

Så kan du løsne trykk-klokka fra innsugshuset på turbo'n, og legg 2-3 skiver mellom, slik at slaglengden på turbostaget blir lengre- ergo åpner den for overtrykk senere -ergo mer trykk =morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Var ikke så lett å få til dette her men har fått den til å gå noe bedre.

Den røyk ikke så mye mer etter at jeg skrudde opp trykket litt (har nok med at den bare så vidt er innkjørt: 412 000km) men den gikk opp ganske så mye på tomgang. kanskje bare å skru ned tomgangen og gi den mer diesel? =)

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår