Gå til innhold

Svak instrumentbelysning etter montering av Xenon

Ranger emnet

the Stig

Anbefalte innlegg

Hei.

Monterte i går Xenonlys på min kjære Vectra-A '95, noe som forsåvidt gikk greit - hadde litt problemer med å finne god jord, så endte opp med å måtte lage et punkt i "frontplaten". Da jeg skulle ut å teste lysene på kvelden la jeg merke til at lyset i instrumentpanelene (speedo, klokke, temp) var blitt noe svakere enn før. Er det noen som tror det er en sammenheng mellom monteringen, og dette? Kan det ha noe med at jeg har litt dårlig jord til det ene lyset?

Takker for svar :)

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med en pol på batteriet, og en rett i "blokka", noe som fungerer greit - er noe ujevnt lys i begynnelsen, men etter ca ett minutt er lyset kjempefint. Tror forøvrig det med instrumentene var en placebo, var nettopp ute å kjørte nå, og lyset var nå like skarpt som før.

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med en pol på batteriet, og en rett i "blokka", noe som fungerer greit - er noe ujevnt lys i begynnelsen, men etter ca ett minutt er lyset kjempefint. Tror forøvrig det med instrumentene var en placebo, var nettopp ute å kjørte nå, og lyset var nå like skarpt som før.

Kanskje du har vært borti dimmerern til instrumentlysa? :op:

Xenon bruker vel litt tid på å "varme opp" til rett styrke. Hva mener du egentlig med ujevnt?

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute nå å strakk ledning til batteriet fra begge lysene, så nå kan det ikke bli bedre jord - men fortsatt noe ujevnt. Med ujevnt mener jeg at de starter opp med forskjellig styrke, tar nesten et minutt før fargen er like kald på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider