Gå til innhold

Spørsmål angående bakaksel fra automat til manuell diff

Ranger emnet

Flaten 87

Anbefalte innlegg

Hei

Har kjøpt meg en bakaksel fra en 940 manuell, og satt den i min 745.

Men det jeg lurer på er det at den viser altfor høy km/h. Når jeg kjører i ca 60-70 så bunner jeg spinnometeret.

Så hva kan jeg gjøre for at den skal vise en riktig km/t hastighet?

Vil den vise riktig hvis jeg bytter til en mauell kasse?

:helpme:

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever donorbilen fortsatt? Du får finne ut hva du har minst lyst til å skifte; 1) instrumentcluster eller 2) kransen.

Hadde du hatt en 240 etc med wirespeedo på girkassa kunne du nøyd deg med å få tak i nytt speedo-drev på uttaket. :)

PS! Når jeg tenker meg om skal det vel finnes (frekvens(?))omformere som gjør om fra 12 til 48 tenners krans og vice versa? Her kan nok andre mer enn meg om temaet.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever donorbilen fortsatt? Du får finne ut hva du har minst lyst til å skifte; 1) instrumentcluster eller 2) kransen.

Ja, den gjør d. Men har 0 peiling på detta her, så det hadde vært jilt med ein beskrivelse til hvordan man gjør detta, noen?

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte tellekransen er endel jobb, du må ut med diffen og styre på. Det enkleste er å få tak i en eldre bakaksel som har rett krans. Tror det er skille rundt 88-89 modell, men er ikke helt sikker. Monterte en bakaksel fra en -89 760 på en -87 740 en gang, og det passet dårlig overens. Har vel noe med ny eller gammel type instrument å gjøre tenker jeg.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider