Gå til innhold

Bilen starter kald, men ikke varm

Ranger emnet


andreazz

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg er ny her, og har lite peiling på bil. Men har et merkelig problem. Når bilen min har stått lenge, f.eks. over natta, starter den forholdsvis lett, mens når den akkurat har gått, f.eks. om jeg kjører på butikken, skrur av motoren, og skal skru den på igjen, får jeg problemer. Da må jeg ofte sitte i et kvarter eller mer og skru av og på tenninga, før bilen endelig starter.

 

Hadde den på EU-kontroll, og han mente det var starteren som hadde gått. Men hvis den hadde gått, ville den vel ikke startet i det hele tatt? Den starter som sagt lett når den er kald. Andre jeg har snakket med tror det kan være dårlig kontakt eller noe i forbindelse med starteren.

 

Noen som har peiling på hva det kan være, og hvorfor den starter lettest når den er kald?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å spå sånt over nettet, men det er enten noe feil på motorstyringen din som gir motoren altfor mye bensin på varm motor, eller så er det noen anen, elektrisk feil som først viser seg ved varm motor (trolig noe som enten blir overopphetet eller får dårlig kontakt når det blir varmt), f.eks en defekt bensinpumpe.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe motorlampe eller.no?

Defekt kjølevannstemperatursensor kan gi varmstartproblemer, men hørtes litt drøyt ut å måtte holde på så lenge. Dessuten bør det flagge en feilkode.

Har mer tro på at det er en kam- eller veivsensor som begynner å bli sliten. De kan bli varmefølsomme før de feiler fullstendig, og trenger ikke nødvendigvis flagge en feilkode. Under start er det ofte sånn at kam- eller veivsensor skal gi gyldig signal før dysene åpnes. Skjer ikke det, starter naturlig nok ikke bilen heller.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår