wickeddark1 Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Bilen jeg har kjøpt er ikke lakkert helt ned. Er dette noe som enkelt kan demonteres, eller må de lakkes på bilen? Noen som vet ca hva det vil koste å få dette gjort på verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JeanDaniél Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Bilen jeg har kjøpt er ikke lakkert helt ned. Er dette noe som enkelt kan demonteres, eller må de lakkes på bilen? Noen som vet ca hva det vil koste å få dette gjort på verksted? Dette kan lett demonteres:) Det tar deg 2minutter å ta av alle 4listene på dører og 10minutter på kanalskjørt. Ellers så må du lakke front og bakfanger som de står samt du ikke vil ta av hele fangeren. Nederste del er vel egentlig klipsa og skrudd fast, men jeg sleit skikkelig med å få dem av så jeg lakkerte mens de sto på bilen. Ta ut griller i frontfanger før evt lakkering hvertfall. Listene på dører Listene henger med 2 skruer. Disse ser du når du åpner døren. Etter du har skrudd ut de så må du dra lista(ene) mot deg da de går på skinner. Ikke dra dem med døra men av døra. da disse som sakt går på skinner. Gjort på 2min:) Kanalskjørt Jekker du opp bilen litt slik at du klarer å se under kanalskjørta så ser du en haug med skruer på en rekke. De skal skrus ut. Se også under hjulbuen, der finner du også 2-4skruer som skal ut. Disse ser akkuratt like ut som de under bilen. Vis dem ikke er synlige, løft på foringene og du kan se dem. Når du åpner døra (ene) så er det en lang sort plastikk list som går langs hele karmen. Denne er klipsa fast. Ta et flatjern og stapp det mellom slik at du får tak med fingrene. Fjern denne og listen... VALLA der har du også en rekke med skruer. Løsne dem og av med kanalskjørt:) ANBEFALER å Ikke gjøre dette på verksted, da de sikkert skal ha 1000kr for arbeidet! Jeg har gjort dette selv på min og det tok meg totalt 25min:) Siter - Volvo V40 T3 Summum 2013 - Volvo V60 Summum 2012 Solgt - VW Polo 1996 Solgt - BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wickeddark1 Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 wow takker! Awsome writeup ;) Det blir første modden. Grått og sort matcher veeeeeeeldig dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JeanDaniél Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 wow takker! Awsome writeup ;) Det blir første modden. Grått og sort matcher veeeeeeeldig dårlig. :) Helt sant, liker ikke at de leveres med sorte detaljer i det hele tatt.. Siter - Volvo V40 T3 Summum 2013 - Volvo V60 Summum 2012 Solgt - VW Polo 1996 Solgt - BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wickeddark1 Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Heheh, nei. Eller omvendt som i mitt tilfelle da min er svart. Det får hele bilen til å se mye "billigere" ut syns jeg... Samtidig får jeg litt sånn allroad vibber av det :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind S Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Vær obs på at skruene på listene ofte har rustet fast. Det som skjer da er enten at gjengepartiet i lista bare går rundt, eller at skruen knekker. Lista må byttes i begge tilfeller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wickeddark1 Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Oki. Får håpe de er i orden. Må vel lakke de på bilen om de er gåene. Gidder ikke kjøpe nye. Ulakkerte sådanne. Regner med de koster flesk :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Det er egentlig ikke anbefalt å lakkere fangerene mens de står montert på bilen. Det er vanskelig å få rengjort skikkelig inni mellom "sprekkene" og da er det relativt stor sjangs for at det kan begynne å flasse. Dette bør du uansett ta opp med de som skal lakkere delene. Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JeanDaniél Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Det med flass kommer helt ann på hvordan en feks vasker bilen. Bruker du en steamer med kraftig trykk er det stor sjangse for at det begynner å flasse, men det skal faktisk litt til. Min har ikke begynt å flasse enda, og jeg bruker steamer med høyt trykk og 120grader. Siter - Volvo V40 T3 Summum 2013 - Volvo V60 Summum 2012 Solgt - VW Polo 1996 Solgt - BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JeanDaniél Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Vær obs på at skruene på listene ofte har rustet fast. Det som skjer da er enten at gjengepartiet i lista bare går rundt, eller at skruen knekker. Lista må byttes i begge tilfeller... Spray på litt antirust, CRC etc så går det fint:) Siter - Volvo V40 T3 Summum 2013 - Volvo V60 Summum 2012 Solgt - VW Polo 1996 Solgt - BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg