Gå til innhold

Spørsmål om stab.stag.

Ranger emnet


rs_cr

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

må monter sånt! er stilig å den vært mykje meir preis på styringa.. ha opp panseret å sjå på dempartårnet mens ein sitt i bilen å svingar... hadde det på asconaen merka kjempe forskjell..

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjørbeinstag also.

Du monterer det får å få et meir vridningsstivt karosseri. Veit ikkje om det har så mykje føre seg på en Bora, i og med at det er en ganske ny bil og dermed en del stivere å sterkere bygd ein forekskremsel en Ascona.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElCamino

Fjørbeinstag also.

Du monterer det får å få et meir vridningsstivt karosseri. Veit ikkje om det har så mykje føre seg på en Bora, i og med at det er en ganske ny bil og dermed en del stivere å sterkere bygd ein forekskremsel en Ascona.

 

Med andre ord, så monteres det på nyere biler mest for syns skyld? For det ser jo unektelig bra ut med et blankt stag under panseret.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

 

Med andre ord, så monteres det på nyere biler mest for syns skyld? For det ser jo unektelig bra ut med et blankt stag under panseret.

Tror nok sånne har en god del og si på nyere biler også, men jeg vet jo ikke..

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite vits på denne bilen... ser at fjørbeinsfestene er veldig nærme torpedoveggen så dette stagget vil ikke stive opp noe særlig, men pynte...

 

merket det godt på sierra cossien min.. lagde et sjøl.. stivet opp godt på et mykt karroseeri.. akkurat som på de fleste med fjørbeins feste forholdsvis langt unna torpedoen...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest en gang at golf4 hadde et ganske mykt karosseri. Tror det var autofeil elle noe sånt. Er ikke sikker.

Men jaffal de hadde vist testa en golf r34(?) på bane og mente at bilen var ikke stiv nok. En kompis av meg har en golf4 1.6 som knirker og knakker når vi kjører over ujevnheter.

Vis dette er tilfelle så vil jeg anta at det kan komme godt med på den jaffal. Og nå er vel ikke Bora så veldig forskjellig fra golf4 eller hva?

 

ehh.. nå har jeg verken noen dyp kunskap om stab.stag eller golf4, så ta dette med en klype salt.

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket helt klart forskjell med og uten stabstaget foran over motoren.. Bilen ble mye mer kontant styrt inn og ut av sving..

 

Et sånn over motoren koster vel en 14-1500,-? Nedre krengningshemmer (den som du må/bør bytte ved senking) koster vel en 2600,- eller .no..

 

Er nok veldig mye å hente her på fwd vag.. Stag og ikke minst foringer!! De originale flytter seg jo en 5-10cm forover/bakover ved aks. og brems.. Er også billigere enn folk tror..

 

Hiver du på et godt senkesett, gjerne høydejusterbart, så har du et ganske så bra utgangspunkt.. ;)

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rozar

Et sånn over motoren koster vel en 14-1500,-? Nedre krengningshemmer (den som du må/bør bytte ved senking) koster vel en 2600,- eller .no..

 

Er nok veldig mye å hente her på fwd vag.. Stag og ikke minst foringer!! De originale flytter seg jo en 5-10cm forover/bakover ved aks. og brems.. Er også billigere enn folk tror..

Hmm bør jeg bytte krengningshemmer også.. Så dyrt det var da. Hvorfor må dette byttes ved senking egentlig? Tenker du på uoriginale foringer også? Er disse tingene noe som tuning-firmaer har liggende?

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår