Gå til innhold

Får ikke turtall :-/

Ranger emnet


VolvoGeneral

Anbefalte innlegg

Alt peker i retning av veivføleren ja. Feilkode og symptomer. Veivakselføleren ser slik ut:

6238333.JPG

 

Festet i motoren ved siden av oljefilteret:

IMG_0274.jpg

 

Andre enden av kablen kobles fra foran på motoren, lenger oppe: cranksensorplugmd5.jpg

 

Det er vissnok vanskelig å fjerne den gamle sensoren med kabel, så du kan klippe av endene med en tang og lar resten ligge igjen. Bruk litt kløkt når du ruter kabelen på den nye sensoren.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var å kikka i sta. kablen er tredd mye innimellom ja. men er vel bare å legge den andre ned så den ikke er så veldig nærme eksos osv. så nå at den lå ganske nærme fra før.

 

Gjerne du har funnet ett bedre patent hehe men jeg fikk flytta ledninga og kontakten litt så fikk en mye større klaring på eksosen enn det var før, stripsa ledninga fast i ledninga til lambda sonden (fikk den ikke helt intil men skapte en mye større klaring ved eksosen ihvertfall) og kontakten løsnet jeg fra festet og la den intil den pølsa med lendninger som går bak toppen for sylinder 2-4-6 å stripsa den fast i pølsa for å få mest mulig ledning ledig under...

Så håper dette skulle holde for å øke levetiden på føleren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. jeg la den bort til inderskjermen, å ned bak eksos dekselet som dekker til bensin slangene. (Litt lettere, ligger sammen med bensin slangene).

Men har ikke fått bort den gamle da. så den ligger der. men skal klippe den i hver ende i mårra. men tror jeg ikke får den vekk der den ligger bak kjøle røra til gir kassa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår