onkelskrue Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Har fått ulyder i servopumpa. Er det reima som bare kan være slakk, elelr er det pumpa som er gåen? Vanskelig å bytte selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Velle Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Har samme problemet på min, og tror at pumpen er gåend. Jeg fikk pris inkl arbeid og materiell hos møller på rundt 6300kr. Tror bare pumpa koster rundt 3000. Tror den sitter "for seg selv" på egen rem, så den skal ikke være vanskelig å bytte selv. Fronten må av eller i service-stilling :) Kjekt viss andre har erfaring med dette. Jeg har en 96 B5 med 1.8l Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theStig Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Fronten må vekk ja. Og den sitter på sin egen reim. Tror den reima dreiv den og vannpumpa. Pumpe Siter + A4 Avant - Opel Omega B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariusroste Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 lekker det mye olje? kan være tannstanga.. blei skikkeli kvinelyd på min a3, pga den lak servoolje. måtte bytte hele tannstanga, pga en audireperatør mente at det ikke var noe vits å skifte tettinger i den:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Har en slags vinelyd av å til på min når jeg ratter... hmmmm Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_a4-1,8tq Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Har en slags vinelyd av å til på min når jeg ratter... hmmmm Ved fullt rattutslag har jeg også dette, men viss jeg bare lar vere å dreie rattet 300 ganger rundt, så går det fint:) Siter xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 prøv å legg helt over. til rattet "butter" kommer det en slags suselyd da er nok servopumpa gåen. Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_a4-1,8tq Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 prøv å legg helt over. til rattet "butter" kommer det en slags suselyd da er nok servopumpa gåen. DA har ihvertfall omtrent alle biler gåen servopumpe! De fleste biler jeg har vært borti har denne lyden når du legger rattet helt over.. Bortsett fra de som er fitta nye fra fabrikk..! Siter xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Haha, fylte hydraulikkolje på min, da den var nesten tom :O Ulyden forsvant, og den har aldri vært lettere på rattet noen gang :D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariusroste Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Haha, fylte hydraulikkolje på min, da den var nesten tom :OUlyden forsvant, og den har aldri vært lettere på rattet noen gang :D:D da har du nokk en lekasje.. hadde det akkurat slik på min.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 :wonder:min gnikker når jeg vrir rattet 1-2 cm Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 har skiftet min servopumpe 3 ganger nå? 1 gang bare pågrunn av nbs sendte meg en som var ødelagd! har klart og tømme både tank og pumpe for olje for kjølerøret har vårte hål i, men pumpa har ennå ikke skjært seg :) fylte på med servoolje og luftet, så funket den som ny igjen ! Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 Det er visst viktig å bruke original servoolje på vag, fordi vanlig atf-olje ødelegger tetningene over tid. Atf-oljen er rød, og VAG-oljen er gul/blank... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg