Gå til innhold

lyd i arbeidsbilen HiAce

Ranger emnet


texas_ranger

Anbefalte innlegg

jepp, tenker og bygge litt mere lyd i hiacen min, da den orginale toyota spilleren ikke spiller noe anna en visking og diskant.

 

har bestilt en dritbillig spiller fra net on net.

 

men noen som har noen tanker om anlegg i en hiace varebil?

 

tenker på en eller to stk 10" subber under setene, bytte ut spileer og orginal høytalere samt og bygge noen små vinklede kasser til og feste på hvær sin side oppe på torpedoveggen.

 

og lurer litt på og sette inn to stk 6X9 i torpedoveggen mellom sjåførsete og passaser setet, men har jeg lov til og kødde så mye med den torpedoveggen egentlig? hørt noen som sier at det ikke er lov til og lage huller i den pga noe sikkerhet.

 

det jeg har av deler er:

1stk cd/mp3 spiller med linjeutagnger og AUX i front

2stk 10"

1stk 8"

2stk 6x9

2stk 10cm coax

2stk 7cm coax

2stk diskanter

mer en nok av forsterkere til og drive alt dette.

 

 

noen innspill eller bilder av andre som har laget noe annet greit i en hiace som jeg også kan få til med de delene jeg har.

 

mvh Jon

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker til tider Hi Ace varebil på jobben selv og har iallefall ett råd angående forbedring av lyd i denne bilen; DEMPING...

 

Legg skikkelige dempematter i dørene og på andre karosseriflater i kupeen, bytt ut billig-spilleren med noe litt dyrere (og laaangt bedre...), og monter inn ett godt komponentsett... da er du godt på vei

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha bedre lyd, men velger å bytte ut crap med noe annet crap? Hvor er logikken hen???

om du noen gang har hørt orginal greiene i en hiace så skjønner du at om du setter inn n crappy spiller så blir det faktisk bedre enn det som er orginalt :D

 

og planen er og kjøre alt på ekstern forsterker så er ike så optatt av anna enn at det er noen linjeutganger på den.

 

og det er en ARBEIDSBIL!

bruker bilen ca 5 timer i uka. så er egentlig bare for og å det litt greiere de få timene.

 

har fått dytta inn en 10" under setet nå, lagde ei kasse som AKKURAT får plass, her er det milimeter pressisjon.

 

så tror jeg at jeg skal skru fast forsterkeren inne i "varerommet" pluss sette opp de to diskanten jeg har liggandes en i hvet hjørne.

 

bytting av org høytalere skal ijallefall gjøres.

 

og dette med demping, ALTSÅ, bilen eies ikke av meg, da hade jeg gjort ting med den som ikke kunne rettes opp igjenn som feks og lage hull i torpeoveggen. så derfor legge jeg ikk så mye arbeid i det med lyd demping. desverre men det er noe som BURDE vært gjort noe med, bråker værre enn inni en gammal MF.!!

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår