Gå til innhold

Kovertering til HID

Ranger emnet

Milksman

Anbefalte innlegg

Lurer bare på en ting, som jeg ikke finner på noen tidligere tråder.

På min 01 VW Passat har jeg H7 på nær- og fjærnlys, og har litt spesiell "holder" til lyspærene.

Når man skal montere xenon-kit på lykter som har halogen, så sitter jo pærene (nær- og fjærnlys) fast i en sokkel som har kontakt via poler som sitter på denne sokkelen, og til reflektoren.

Hvordan i alle dager erstattes da halogenpæra med xenonpæra?

Borres det hull i pæreholderen, eller brukes den ikke?

Er det noen som har gjort dette, har bilder, eller kan henvise til et eller annet som forklarer dette på en enkel og grei måte.

Skal uansett ta av fangeren, så jeg har god plass og alt ellers er greit, men lurer bare på hvordan i alle dager jeg skal montere xenonpæra på en skikkelig måte.

Alle gode råd er ønskelige!

2001 Vw Passat 1,9 TDi High. TIP 170hk /KCR

x- 2002 VW Passat 1,9 TDi High.130hk

x- 2001 VW Passat 1,9 TDi High.130hk

x- 2001 Peugeot 307 HDI 122hk

x- 1992 BMW 318 IS Coupe 140hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du kjøper ett kit som er beregna for H7 så skal det ikke være nødvendig med noen ekstra tilpassning. har H7 i min egen bil å bytte til xenon var nesten like enkelt som å bytte vanlig pærte... om du kan gi oss ett bilde så blir det lettere.. :)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere tar feil, H7 pærer har to pinner... på et kit, har du ingen pinner... disse holderene han snakker om, skal H7pæras to pinner stikkes inn i, sånn at bøylen som holder disse to delene, skal passe... Personlig, ville jeg kostet på å kjøpt originale lykter med xenon innebygd. spesiellt på en så ny bil... så blir det skikkelig gjort...

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig, ville jeg kostet på å kjøpt originale lykter med xenon innebygd.

Må si meg enig her. Ingenting ser mer jalla ut enn ettermontert xenon i lykter med reflektor. Lysspredningen blir helt feil og har i mange tilfeller sett at det ikke blir bedre lys heller.

Nei, skal du ha xenon bør du koste på deg lamper, helst originale, med linse som er beregnet for dette, i alle fall på en forholdsvis ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror han har linselys i hovedlyktene... ike alle som har råd til22000kr for nye hovedlykter med xenon. skjønner ike hvorfor folk skal klage på at folk vil ha ettermontert xenon på bilene sine.. samme som å si at ettermontert eksosanlegg er jalla...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror han har linselys i hovedlyktene... ike alle som har råd til22000kr for nye hovedlykter med xenon. skjønner ike hvorfor folk skal klage på at folk vil ha ettermontert xenon på bilene sine.. samme som å si at ettermontert eksosanlegg er jalla...

:thumb Enig med deg der ja:thumb

2001 Vw Passat 1,9 TDi High. TIP 170hk /KCR

x- 2002 VW Passat 1,9 TDi High.130hk

x- 2001 VW Passat 1,9 TDi High.130hk

x- 2001 Peugeot 307 HDI 122hk

x- 1992 BMW 318 IS Coupe 140hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man må gi 22000,- for xenon hovedlykter har man blitt grundig lurt. Hvis man gidder å ta seg bryet med å bestille fra f.eks. http://www.ebay.de ligger det mange par lykter der til alt fra 1500,- og oppover.

Det å sammenligne ettermontert xenon med å bytte eksosanlegg blir vel litt feil da eksosanlegg er i de fleste tilfeller lovlig mens ettermontering av xenon er lovlig i svært få tilfeller. Hvis man bryr seg om sånt da.

NB. Vet det er linser i hovedlyktene på Passat selv uten xenon. Det med jalla og reflektor var ment generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider