Gå til innhold

morti92s VW Golf 1

Ranger emnet

morti92

Anbefalte innlegg

Fikk denne for en uke siden. Den gamle bilen var det litt mye rust på og da toppakningen gikk, hadde jeg fått nok.

Jeg har ønsket meg en Golf 1 en god stund nå, og da en bekjent skulle vrake golfen, var den solgt til meg.

Er litt overflaterust her og der, bulker her og der, men det er jo en bruksbil, så slikt er det jo.

Er en 1983 mod. med ganske pent interiør, men det har kommet et hull på førersetet. Stygg hattehylle, og en sprekk i det høytallerfestet som støtter hattehylla. Litt fuktighet i bagasjerommet, men det skal nok fikses.

Skal ha ny grill, lakkrusten og bulkene skal fikses til sommeren.

Bilen:

IMG_0631.jpg

IMG_0628.jpg

IMG_0625.jpg

IMG_0634.jpg

Noen felger jeg har fått tak i, men det er et problem: har bare 2. Så hvis det er noen snille sjeler der ute som vil selge meg 2 like, så hadde det vært nydelig.

IMG_0636.jpg

Det er 13" Rail felger, og hvis du har noen stygge noen, så gjør ikke det noe fordi de jeg har er ikke akkurat et fint syn.

Det første jeg skal gjøre er å vaske og rubbe den opp, er ganske matt i lakken. Så blir det nok en runde med polishen.

Oppdaterer etterhvert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne for en uke siden. Den gamle bilen var det litt mye rust på og da toppakningen gikk, hadde jeg fått nok.

Jeg har ønsket meg en Golf 1 en god stund nå, og da en bekjent skulle vrake golfen, var den solgt til meg.

Er litt overflaterust her og der, bulker her og der, men det er jo en bruksbil, så slikt er det jo.

Er en 1983 mod. med ganske pent interiør, men det har kommet et hull på førersetet. Stygg hattehylle, og en sprekk i det høytallerfestet som støtter hattehylla. Litt fuktighet i bagasjerommet, men det skal nok fikses.

Skal ha ny grill, lakkrusten og bulkene skal fikses til sommeren.

Bilen:

IMG_0631.jpg

IMG_0628.jpg

IMG_0625.jpg

IMG_0634.jpg

Noen felger jeg har fått tak i, men det er et problem: har bare 2. Så hvis det er noen snille sjeler der ute som vil selge meg 2 like, så hadde det vært nydelig.

IMG_0636.jpg

Det er 13" Rail felger, og hvis du har noen stygge noen, så gjør ikke det noe fordi de jeg har er ikke akkurat et fint syn.

Det første jeg skal gjøre er å vaske og rubbe den opp, er ganske matt i lakken. Så blir det nok en runde med polishen.

Oppdaterer etterhvert.....

du trengte hattehylle, og du har likt interiør som det jeg har liggendes, du får si ifra hvis du vil ha det.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trengte hattehylle, og du har likt interiør som det jeg har liggendes, du får si ifra hvis du vil ha det.

Kan være interissert i det ja, men det er ikke første prioritet akkurat nå. Men jeg skal si ifra. Men sånn ca. pris for hattehylla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ein her på forumet som skal selge Rail felgar ikkje heilt like og ganske smale' date=' men er fine da:

http://www.bilforumet.no/felg-and-dekk/215537-13-rail-felger-4-100-sommer-hjul.html[/quote']

Ja, har sett de. Har tenkt litt på det, men er ikke helt sikker på om jeg liker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ødlegg den !!!!!!!!!!!

gi den et nytt liv:)

Få lakkert hele bilen;) fjern alt av rust, skam senk og felger:)

keep it clean;) så har du rå bil som du samtidig kan få igjen masse penger for når du evnt skal selge;)

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ødlegg den !!!!!!!!!!!

gi den et nytt liv:)

Få lakkert hele bilen;) fjern alt av rust, skam senk og felger:)

keep it clean;) så har du rå bil som du samtidig kan få igjen masse penger for når du evnt skal selge;)

Det var det som var planen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det som var planen;-)

Det er bra :D

Er ikke den bilen du ser hver dag heller:)

og et strøkent eksemplar begynner å bli bra dyrt for tida =P

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra :D

Er ikke den bilen du ser hver dag heller:)

og et strøkent eksemplar begynner å bli bra dyrt for tida =P

Ja de begynner å bli sjeldne. Og nå var jeg så heldig at jeg ikke gav mye for den. Jeg skal øvelseskjøre med den i 2 år, så bruke den som bruksbil, jeg synes at de skal få leve livet slik de er ment for.:hellothere: Skal nok ta godt vare på den. Blir nok ikke gjort store greiene før til sommeren, er litt kaldt i fellesgarasjen:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Bytta til nye hovedlykter, og når jeg skrudde på noe lys(park eller kjørelys), så hører jeg en "buzze" lyd...

Noe slik som varsler at lysene er på.

Har ikke rørt noenting, bilen har bare stått i en uke ca.

Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider