Gå til innhold

Trenger jeg/Valg av Kondensator

Ranger emnet


MortenNilsen1989

Anbefalte innlegg

Hei. Har en forsterker på 1500W som visstnok ikke yter det maksimale av det den kan.. Har hørt at man trenger en Kondensator for å bruke all dens kraft.. Er dette bare pisspreik eller stemmer det? Og kan jeg bruke en 2F Kondensator eller må jeg bruke 1.5F Kondensator?

 

Mvh.

Morten Nilsen

 

Håper på raskt svar!!

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte ikke kondensator når jeg hadde en forsterker på 1500W

 

kondensator trenger du når du har store anlegg.

det går fint og ikke bruke kondensator :)

 

Takk ;) Da slipper jeg å bruke penger på det..

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt man trenger kondensator eller ikke avgjøres ikke av antall watt forsterkeren kan yte, men hva slags forsterker det faktisk er...

De fleste forsterkere av nyere dato, de siste 5-6 årene altså, har en stor nok kondensatorbank innebygget for å filtrere både støy og opprettholde spenningen.

 

Har man syrebatteri så vil nok en kondensator hjelpe, men du er fortsatt ikke kvitt problemet, og man anbefaler derfor å kjøpe ett nytt batteri av typen gel/AGM.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt man trenger kondensator eller ikke avgjøres ikke av antall watt forsterkeren kan yte, men hva slags forsterker det faktisk er...

De fleste forsterkere av nyere dato, de siste 5-6 årene altså, har en stor nok kondensatorbank innebygget for å filtrere både støy og opprettholde spenningen.

 

Har man syrebatteri så vil nok en kondensator hjelpe, men du er fortsatt ikke kvitt problemet, og man anbefaler derfor å kjøpe ett nytt batteri av typen gel/AGM.

 

Jeg har sett litt rundt på ''stereobatterier'' og synes dem er ganske så dyre... Også skjønner jeg ikke helt hva det ''22 ah'' står for.. (Mange av dem er det)

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"22ah" vil si at den kan gi ut 22 ampere i en time, eller 1 ampere i 22 timer. VELDIG grovt forklart!

 

Er det bra eller dårlig? Beklager at jeg spør men jeg er litt ny med en del av dette..

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel eigenteleg eit ganske lågt tal. Men det har jo ingen vidare betydning enn nettopp det som blir sagt her slik er har forstått det. Så det spelar der for ikkje så forferdelig stor rolle kor mange amperetimar det er på.

96 Volvo 855 2,5 10V

Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla)

Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350

Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjører du sånn som du har det nå, og oppgraderer senere, når du har råd. Går fint å kjøre sånn ei stund, blinker sikkert litt i lysa men... kondensator er ihvertfall bortkasta penger, så spar pengene til et godt batteri.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår