Gå til innhold

Sette xenon i tusen metringer?

Ranger emnet

jimmen

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har 3 runde Britax lykter av middels størrelse, med klart glass. Og de samler mesteparten av lyset i en kule som dekker veibanen lengst framme, samtidig som de sprer litt lys i en større sirkel rundt. Resultatet med xenon i disse ble dagslys i 2 kilometer foran bilen min. Helt sinnsykt bra. Disse tre lyktene sammen danner en rett strek med hvitt lys bortimot så langt øyet kan se, og rundt omkring lyser de opp såpass at nå trenger jeg ikke å myse med øya for å se etter elg i skogkantene lenger. Står det en elg der så vil den synes!

Dette er med 55w ballaster og 6000k H3 pærer.

Hadde 100w bluelight i de fra før, og det var som en lommelykt til sammenligning.

Poblemet er i hovedsak to ting, det ene er at skilt blender noe sinnsykt tilbake. Og det andre er at man må være meget påpasselig etter møtende trafikk. For man ser ikke lengre langlysa fra møtende biler rundt neste sving, for hele svingen er badet i hvitt lys allerede! Så man må nesten blende ned av og til før svinger for å sjekke, så man ikke risikerer å gjøre noen sveiseblinde..

Måtte lage et lite ekstra hull i plastikkhuset på lykta for å få inn de ekstra ledningene til pæra, da disse lyktene også har parklys i tillegg. Men det var for meg et lite offer da jeg var mer redd for at de gamle 100watts pærene skulle smelte plastikken, nå blir ikke lyktene varme lengre;) Og bilen har mer strøm.

Xenon017.jpg[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilt blender noe helt vanvittig. Og nå som det snør så fælt får man ikke noe nytte av ekstralysa, da man bare lyser opp snøfnugga som kommer i trynet på en.

Pass på når du kjøper lykter (og skal bygge om til xenon) at det er plass til pæra. xenon pæra bygger fort litt mer bakover enn vanlig halogen pære. :)

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 runde Britax lykter av middels størrelse, med klart glass. Og de samler mesteparten av lyset i en kule som dekker veibanen lengst framme, samtidig som de sprer litt lys i en større sirkel rundt. Resultatet med xenon i disse ble dagslys i 2 kilometer foran bilen min. Helt sinnsykt bra. Disse tre lyktene sammen danner en rett strek med hvitt lys bortimot så langt øyet kan se, og rundt omkring lyser de opp såpass at nå trenger jeg ikke å myse med øya for å se etter elg i skogkantene lenger. Står det en elg der så vil den synes!

Dette er med 55w ballaster og 6000k H3 pærer.

Hadde 100w bluelight i de fra før, og det var som en lommelykt til sammenligning.

Poblemet er i hovedsak to ting, det ene er at skilt blender noe sinnsykt tilbake. Og det andre er at man må være meget påpasselig etter møtende trafikk. For man ser ikke lengre langlysa fra møtende biler rundt neste sving, for hele svingen er badet i hvitt lys allerede! Så man må nesten blende ned av og til før svinger for å sjekke, så man ikke risikerer å gjøre noen sveiseblinde..

Måtte lage et lite ekstra hull i plastikkhuset på lykta for å få inn de ekstra ledningene til pæra, da disse lyktene også har parklys i tillegg. Men det var for meg et lite offer da jeg var mer redd for at de gamle 100watts pærene skulle smelte plastikken, nå blir ikke lyktene varme lengre;) Og bilen har mer strøm.

http://i181.photobucket.com/albums/x320/FearFactor_photos/Xenon017.jpg

Har ikke bilde av lysbildet ditt ?

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
har nettopp fåttt en pakke med godsaker fra VVME. Så nå blir lysene på v70 slik;orginal bixenon i hovedlys,ettermontert i tåkelys,ettermontert i langlys og 3 stk big knickt med 55 watt.Alle pærer blir med 6000k. Tror det blir bra lys.

Skulle hatt 4300K i Nærlys med tanke på å bli tatt..

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe h3 pærer?! why? Kjøp heller skikkelige lamper som HELLA sine, som bruker H1

Jeg har de nye Hella rallye 3003 lampene.

Satte inn 4x xenon i h1, du må borre opp munninga der pæra skal inn, med dremmel, er snakk om bare 0.5mm akkurat så glasset glir igjennom!

På baksiden av lampehuset spørs det nå på hvor stor den gummi muffa er, hos meg var den 34mm! så jeg brukte bare hullsag å borre gjennom med!

Aldri hatt bedre lys!

Det meste av lamper har et konsentrert lys i form av en DOTT langt utpå veien! og dette er bare dritten!

Hella sine sprer i form av en oval ring (veldig bred) og dekker dermed 50m ut på hver side av bilen ut i skogen og på jordet i tilleg!

Helt rått å legge merke til dyr på også! kan også ta et bilde i kveld når det blir mørkt som faen!

forløbi bruker jeg bare 35w ballaster.. Tror egentlig ikke at det er så mye mere forskjell på det kontra 55w. lyset blir sterkere, men det lyser ikke fysisk mere på veien

problemet med de lysa her er at de blender meg selv som faen på store veiskilder og langs med brøyteknter!

er seriøst som å kjøre med sola forran seg!

16122008095.jpg

17122008102.jpg

17122008100.jpg

17122008098.jpg

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne en ting som sikkert ikke mange av dere har tenkt på , og KAN muligens drite dere ut på det!

ikke glem nå at alt som heter xenon er mye lenger. altså pæra i seg selv er minst 2-3cm lenger enn den originale...

Mange lamper som ikke har så mye plass mellom reflektor og lyktepoden.

Så i tilfelle må dere beregne hvor pære blir hel, og deretter borre hullet til ledningene. for i gummisokkelen der ledningene går igjennom er det nemlig 2-3cm med plass, så pæra MÅ inn dit!

ellers kan du kvitte deg med delene ;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider