Turboed1 Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Noen her som har peiling på det, og gjerne DaTax-systemet til Mamut? Jeg kan mitt fag, og det er ikke regnskapsføring... hvis noen har draget på det, ville jeg gjerne ha tatt et lass totale NOOB-spørsmål på PM.. de er så grenseløst basic for "those in the know" at jeg tør ikke legge de ut offentlig... men jeg vil gjerne lære uten å betale 5-6 000 + MVA for et kurs.. Tilogmed kursene sier de jo at "man bør ha litt erfaring med faget regnskap".. :shake ..og jeg har ingen positiv erfaring, ihvertfall.. Kall meg nerd.. :op: Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Jeg hadde to år med økonomi på videregående, men da er vel vi like smarte i faget kanskje? :op: Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Straydog Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Går førsteåret økonomi på universitetet, så om jeg ikke nødvendigvis sitter på informasjonen, så er det kanskje muligheter for å hoste den frem på et vis. Har ikke hatt så mye regnskap enda da, så jeg er ikke noe ræser på det, men likevel. :op: Regner med det er føringen og posteringer du har problemer med, siden du har programvaren, eller? Siter 1996 Volvo 850 T-5 1993 Volvo 240 GL [x]1986 Volvo 745 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Jeg hadde to år med økonomi på videregående, men da er vel vi like smarte i faget kanskje? :op:Isåfall KNUSER du nok mine kunnskaper... Jeg har ikke hatt 15 sek. med teoretisk økonomi engang.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Går førsteåret økonomi på universitetet, så om jeg ikke nødvendigvis sitter på informasjonen, så er det kanskje muligheter for å hoste den frem på et vis. Har ikke hatt så mye regnskap enda da, så jeg er ikke noe ræser på det, men likevel. :op: Regner med det er føringen og posteringer du har problemer med, siden du har programvaren, eller? Jepp, og terminologien som brukes... Skulle det vært lettbrukt for meg måtte det stått "penger inn" og "Penger ut" ...og så skulle jeg skrevet i fritekst hva det gikk til eller fra. Hvorfor har ingen laget et såpass enkelt et? Greit at Datax'et er enkelt for folk med økonomi i bagasjen, men ikke alle har det...eller tid til det. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Penger inn og penger ut kalles "debet" og "kreditt";) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Penger inn og penger ut kalles "debet" og "kreditt";) Jepp...men så leste jeg noe med at i resultatregnskapet ble meningen annerledes...eller no... Er det rart jeg sliter? :op: Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Har du satt deg inn i hvilke krav regnskapsloven stiller til deg og din virksomhet? http://www.lovdata.no/all/tl-19980717-056-001.html Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 bra de gjør det enkelt for folk, slik at det er lett og lese og følge lover og regler... For F**** kan de ikke som turboed skriver, penger ut, penger inn, så fører du ALT der... debit,kreditt:S Jeg føler med deg turboed... Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Har du satt deg inn i hvilke krav regnskapsloven stiller til deg og din virksomhet? http://www.lovdata.no/all/tl-19980717-056-001.html Jepp. Jeg må bare lære meg greiene.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 bra de gjør det enkelt for folk, slik at det er lett og lese og følge lover og regler... For F**** kan de ikke som turboed skriver, penger ut, penger inn, så fører du ALT der... debit,kreditt:S Jeg føler med deg turboed... Problemet er vel at det som er "basic" for en kar med kjennskap til regnskap (som man bør ha for å lage sånn software) er langtfra basic for folk som ikke har hatt økonomi noen gang...og det skjønner de tydeligvis ikke. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Ikke engang Wiki gir noen gode hint til noobs... det som sto der er enten skrevet av en regnskapsfører eller jeg er mer noob enn jeg trodde var mulig... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 nesten så jeg ville foreslått at du tar kontakt med noen andre som driver firma og spør der, noen må jo kunne svare uten at du skal være nødt til å betale 6000 for det... Er jo idiotisk først skal du betale 600 for pakken så skal du betale 6000 for et kurs etterpå:S Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Er jo idiotisk først skal du betale 600 for pakken så skal du betale 6000 for et kurs etterpå:SEr nok verre enn som så... softwaren var vel 4K + 2+ i året etter det... og så noen tusen i kurs... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet April 9, 2010 Rapporter Share Skrevet April 9, 2010 I ditt tilfelle er det vel enklere og leie et regnskapskontor til å føre regnskape for deg. Foresten så har du en topp som er min! Den burde vel være ferdi nå etter 2 år? Tidligere kjent som Haien her på forumet. En 16v volvo rødblokk topp. Ringer det en bjelle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.