Teigland Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Hei. Foreldrene mine har en Opel Sintra med en 2,2 liter bensin motor denne er såvidt jeg har klart å hitte ut akkuratt samme som i omega b2 når jeg har åpnet panseret så har ejg hørt ganske tydelig ventil-tikking, så jeg lurte på om noen bedrevitere her vet om dette er normalt (er du en ikke-bedreviter og vet noe verdsettes dette også). den bruker også litt olje, men ikke sånn voldsomt, er det noen kjente steder disse svetter litt? Mvh Øystein Teigland. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectraboy Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 har noe lignende i min opel vectra 2.0 gsi men har hørt litt rundt motoren og kom fram til at det er mere bak motorblokken det tikker. noen som vet hva det kan komme av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smedsrun Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 kilometerstand? lenge siden det har blitt byttet olje på den? hvis den har gått endel uten å blitt bytta olje på pleier det og komme litt tikking... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 er snart 200.000 på den og ble bytta olje for 1,5 år siden tror jeg, men etterfylt senere Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Februar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 kansje ventilene må justeres litt?... Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smedsrun Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 da er det på tide og bytte olje og filter, fort gjort att det tikker litt da det er lenge siden det er blitt byttet olje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Når man lytter i motorrommet er det normalt med litt tikking, det er dysene som tikker. Hører man det inni bilen også, er det kanskje ventilene. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 er kun under panseret. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tornby Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 litt er det jo fra dysene, men hvis jeg ikke tar helt feil er det hydrauliske ventilløftere på den motoren?, da lønner deg seg å bytte olje først for å se om det hjelper. Kan også være at det hjelper å kjenne på alle løfterne om de har satt seg, eller så må man bytte chimsene. Siter Opel Astra F 92'er (snart spiker, delebil??) Opel Astra G 2000 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NIGHTCD Skrevet Juni 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2011 ville ha byttet olje... PS husk riktig olje til de motorne!! (kjøp på opel,, er billig der) det kan være ventilløfter eller kamaksling som er begynt å bli slitt.. men litt lyd skal det være fra insprøytningsdyser.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg