Gå til innhold

Nærmere 1600.- i timepris. Normalt?

Ranger emnet


460Norway

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nettopp betalt bortimot 8500 kroner for skifte av dynamoreimstrammer,

kontroll og reparasjon av motorfusk,

inkludert skifte av EGR ventil og noen stikk i kontakter (stort sett).

Det ser ut som jeg er fakturert for 4 "mekanisk arbeid" :

5100 + mva. Hvis dette betyr 4 timer blir det ca 1593 kroner

per time (inkl. mva). KAn dette være timeprisen?

(Verkstedet er stengt for dagen, så jeg kan ikke ringe og sjekke

nå.)

 

Hva er normale timepriser på merkeverksteder?

 

-460Norway

 

 

P.S. Bilen er en mandagsbil av astronomiske dimensjoner, dvs

en Vectra stasjonsvogn med 1.6 16 V motor. Etter ca 164 000 km

har den motor nummer 4..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motor nummer 4 etter 164.000km?

sikker på at det er bilen det er noe galt med:rolleyes:

 

Det kan sikkert være noe som ikke er helt patent med sjåføren

også. ;-)

 

Men: Bilen har ikke vært hardkjørt, men har gått mye på småkjøring til og fra barnehage osv. (Og barneantallet er

ikke ekstremt..)

 

Uansett: Første motor hioldt til 114 000 km, etter veldig høyt

oljeforbruk, siden den ble kjøpt med kilometerstand på noen og åtti tusen.

 

Motor nr. 3 kom inn på hundre og noen og tjue tusen.

(oljeforbruk igjen)

 

Motor nr. 4 kom på litt under 160 000 km (sist sommer).

 

Ikke bare motorreparasjoner som har kostet mye, men også AC,

bremsedeler, eksos, airbagsensortrøbbel mm..

 

Jeg så at VG en gang hadde en liste over de 10 verste bruktbilene

produsert mellom '95 og '02 (ca). Både Opel Vectra og Opel Omega

var med på lista, sammen med bla VW Sharan og Renault Laguna.

1.6 16 V motorene er noen av de dårligste Opel har laget de

siste 10-årene. Dessverre er det den jeg har..

 

-460Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigere å montere ettermarkedsstempler i rett diameter i stedet for å bytte motor i eningen ;) Er stempelringene som tar kveld pga. for stor boring i forhold til stempeldia, og da drikker den olje! I hvertfall det jeg har fått hørt fra en kompis med Astra 1.6 16v motor. Han borra litt opp, og monterte høykomp. stempel og kvassere kammer, ikke vært plaga siden... ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i Snapdrive, og vi gir jo stort sett fastpriser. Men hvis man virkelig deler opp så blir timeprisen vår ca 950,- + mva.

 

Prisen kan også variere fra by til by. Også vet jeg møller har differensierte priser utifra årsmod på bilen. Gamle biler = lavere timepris.

 

Asim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle..

 

dummeste jeg har hørt i år, gratulerer..

 

6 år som jordebil med et batteribytte kan du jo prøve å slå! Hva som helst kan taunusen min konkurrere med når det gjelder kvalitet, å ja.. jeg BRUKER driten ALT det går, den går enda!!

 

Har aldri rørt noe ford-motorer jeg. ALDRI, bruker jeg det? JA! Men solgte dem etterhvert, da diesel blei for fristende.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår