Mad_Maxx Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Kanskje du vet grunnen til at de blir skiftet så ofte og da?? "Spent nå" Er vel som de fleste større feil, den ligger alltid mellom rattet og seteryggen... ;) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Ordtaket Ford = Fiks Og Reparer Daglig kommer jo ikke av seg selv. Fattern hadde en Scorpia 2,8 eller 2,9 (husker ikke) fra 1986, den måtte bytte motor da EU-kontrollen kom. Strøyk på noe avgassgreier tror jeg og det ble billigere med ny motor enn å renovere hele drittmotoren. Solgte bilen like etterpå og sa ingenting til neste eier om motorbyttet. Aldri mer Ford der i huset. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Kommer mye an på fører.... Cologne sekserne må ha oljoskift ofte for å trives, men har aldri hatt non problemer med de.. :) Og jeg har hatt 2.3, som da vel er en av "værstingene", etter 2.4. Og mine har hatt ventilflyt titt og ofte, og har aldri vært no krøll med! Bytta olje hver 8000km ca da ;) Felleskjøpet olje :D Kanskje de må svinkjøres for å holde? :P Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Æh, du er BRA flink om du klarer å ta livet av en gammel pinto sånn helt uten videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Jeg har bytta motor i Ford jeg og. Og i Volvo, VW, Audi, Toyota, Mitsubishi, Opel, Chevrolet, Peugeot, og sikkert noen til.. Men det beviser ikke en dritt. Fikse, Ordne og Reparere Daglig kan komme av så mye mer enn motor. Er fullstendig klar over at det har kommet mye dritt fra Ford, det blir slik når blårussen får overtaket, men at motorene er dårlige vil jeg rett og slett, med få unntak, ikke være med på. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Enig der... De har sine svakheter, men så lenge de blir vedlikeholdt, så er det greie motorer :) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Og jeg som synes 875+ MVA var stiv timepris... hvis serviceverkstedene tipper 1275+mva i timen nå så er det vel ikke lenge før jeg kan doble timeprisen min.. (bokstavelig) .. uten å komme i nærheten av andre folk i samme bransje (selv om motorfolk ofte har generelt lave priser i forhold til servicefolk). Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Ordtaket Ford = Fiks Og Reparer Daglig kommer jo ikke av seg selv. Fattern hadde en Scorpia 2,8 eller 2,9 (husker ikke) fra 1986, den måtte bytte motor da EU-kontrollen kom. Strøyk på noe avgassgreier tror jeg og det ble billigere med ny motor enn å renovere hele drittmotoren. Solgte bilen like etterpå og sa ingenting til neste eier om motorbyttet. Aldri mer Ford der i huset. så har han oppdratt en klovn som deg også:P:klovn: Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 hadde en vectra b 2,0 cd. byttet motor etter 100 kk =( sykt mye rep og piss. solgte den og har nå bmw ingen problemer mere. vectra var en madags bil 100000 feil og mangler , godt jeg er kvitt den driten . Hadde samtigigt en gammel golf 2 den hadde kjørt over 300 kk brukte mye mindre olje kontra oplen, det sier litt . her er eks på rust på oplen , den ruster over alt Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Ford = Fast, Oversteers, Races Daily.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
460Norway Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Hei >Hva er normale timepriser på merkeverksteder? Prisen hos det lokale Opel-verkstedet ble oppgitt til å ligge godt under 1000 kroner timen, før mva. "n mekanisk arbeid" henspeilte til mekaniker nr. n, og ikke n arbeidstimer, fikk jeg senere opplyst over telefon. Dermed lå med andre ord timeprisen langt under 1593 / time inkl. mva.. -460Norway Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.