Gå til innhold

Hva er problemet??

Ranger emnet

jonleo

Anbefalte innlegg

Fredagskaos i trafikken

Kan noen fortelle meg det?

Har folk virkelig så dårlig innsikt i fysikkens lover?

Jeg var selv ute og kjørte i området igår, og ja, det var glatt. På E6 mellom Ås og Vestby lå jeg og "daffa" i rundt 80, og testa bremsene.. kan si at ABS'n fikk jobbe litt og kjerra ville sidelengs rimelig kjapt.

Ikke rart det går galt da, når folk fortsatt koster avgårde i 120 som om det var sommerføre og tørr asfalt??

Så, dagens nyhetsklipp fra meg..

:biker

EDIT:

Jeg vil oppfordre alle som sliter med glatt føre om å lese litt om Friksjon eller kanskje litt Sentrifugalkraft (som gjerne kan brukes på en bil i en sving. I tillegg er også denne kanskje litt opplysende?

Det er altså slik at her har vi et sett med lover og regler som er definert. Hverken ABS, ESP eller whatever kan i 2009 oppheve disse lovene..

Jada, jeg bare må gni det inn.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Folk mangler litt peiling på fysiske lover for tiden ja tror jeg.

Hender seg at jeg drar av veien jeg også, men det har andre årsaker.

Og det har ingenting å gjøre med forsøk på å motbevise alt Newton arbeidet for? :P

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet, folk legger om til vinterdekk og tror de sitter like bra på vinterføre som sommerdekk på tørr asfalt.

Så da blir det en smell innimellom når dem kjører fort, svinger krappt og bremser brått....

Finnes utallige idioter som kan drepe deg og meg på notime...

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet, folk legger om til vinterdekk og tror de sitter like bra på vinterføre som sommerdekk på tørr asfalt.

Så da blir det en smell innimellom når dem kjører fort, svinger krappt og bremser brått....

Finnes utallige idioter som kan drepe deg og meg på notime...

word, NULL kjennskap til hvordan en bil oppfører seg og hvor grensene går... Jeg har på et år ha ca 5-6 nær mest-sansynlig-døden-opplevelser.. DET er mange til å være på et år, jeg har klart å svinge unna...men det er det ikke sikkert alle hadde klart og da hadde det blitt en person mindre.

I disse tilfellene har det vært folk som ikke har klart å svinge nok eller holder svingen for lenge.. Jeg angrer på at jeg ikke har kjørt lastebil, da hadde dem lært seg å kjøre neste gang, hvis det hadde blitt noe neste gang for dem sin del.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOHO! Nå er det skikkelig hvitt utafor vinduet mitt igjen!

Det snør, det snør. Kan ikke noe for det, men nå får jeg lyst til å kjøre meg en tur snart og se hvordan det står til på veiene rundt her igjen.. Tenker vi får en repetisjon på fredagen, kanskje verre. Nå virker det som det kommer en litt vettug mengde snø, ikke den lille centimetern som kom på fredag :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart kommer det vel en kommentar fra en nordlending om hvor dårlige vi søringer er til å kjøre bil.....:hellothere:

Og DER tok du meg på kornet, gitt. Jeg ER en nordlending, og jeg maser noe veldig om hvor dårlig søringer er til å kjøre bil.. :hellothere:

Neida, altså.. det der er jo ei myte som det bare innimellom kan virke som er sann. Men, til "søringenes" forsvar, skal det jo sies at det er atskillig flere biler på østlandet enn i nord. Jeg er rimelig sikker på at om man regner bilulykker i forhold til befolknigstetthet, så er det ikke store forskjellen.

Den største forskjellen, i mine øyne, er at media hyler og skriker noe voldsomt hver gang det kommer snø på østlandet. "SNØKAOS" er et mye brukt ord. Litt som om man blir like forbannet overrasket hver eneste gang. "EKSTREMVÆR" er også et misbrukt ord. Det er IKKE ekstremvær når det kommer 30 cm snø over natta. Det som er ekstremt er hvor dårlig forberedt folk er.. Det er vel ikke SÅ uvanlig at det kommer snø i januar?

Vet du, når jeg tenker meg om igjen..så tror jeg faktisk at østlendinger jevnt over takler snøvær dårligere enn nordlendinger..

Så er DET sagt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart kommer det vel en kommentar fra en nordlending om hvor dårlige vi søringer er til å kjøre bil.....:hellothere:

Næi satan i hælvete, dåkk søringa e fan ikke mye go bak ratte, forbanna kyllinga på vinterføre! Nåh, kor la e tørrfesken?

Bra nok? :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næi satan i hælvete, dåkk søringa e fan ikke mye go bak ratte, forbanna kyllinga på vinterføre! Nåh, kor la e tørrfesken?

Bra nok? :D

Hæhæ. Fin den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 cm snø over natta og ikke helt bar-skrapte veier var standard det annenhver uke hele vinteren for 15-20 år sia.. folk i dag er bortskjemt med bare veier, antispinn, antiskrens, anti-kjørekunnskap, antilag, ant hills...whatever. You get me drift.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overhodet ikke problemer med å kjøre fort på veien usansett føre! Jeg kjørte over 300km i oslo og akershus med lastebil på fredag, der det var sååååååå mange ulykker! Jævli rart at ikke jegkjørte av ettersom det var "såpeglatt" som samtlige aviser skal ha seg til!

Det er heller ikke forskjell om du kjører 80, eller 120 om du ikke kan kjøre bil!!

Jeg ser folk seile i 40 fullstendig ukontrollert fordi de ikke vet hva de skal gjøre! da foretrekker jeg at de tullinga der blir hjemme!

for min del elsker jeg snøfall! da er det eneste dagen venstrefeltet er tomt og jeg kan ligge fritt i 90 og passere alle som kjører 50 på E6!

Det som irriterer meg er jo nettop denne skrikinga til idioter som IKKE klarer å kjøre om at det skal saltes..

Javell! lurt på HVORFOR det egentlig er glatt den dagen du sklei av veien?!... FORDI DET BLE SALTET TIDLIGERE PÅ DAGEN!!!!!!!!!!

Hadde dem brøyta veiene med 2cm høydeklaring så hadde det faktisk vært jævli fint å kjøre..! men de polerer ned til bar asfalt og salter.. og hva skjer over -7 ?... Saltet mister effekten og blir til IS!

Gratulerer idioter! sånn går det når dere ikke klarer å tilpasse dere føret!

B L I _ H J E M M E!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider