Gå til innhold

Hva er problemet??

Ranger emnet


jonleo

Anbefalte innlegg

Tro meg, den gjengse sjåfør er ikke mye bedre her oppe.

Eneste som taler til "vår" fordel er at vi som regel har snø, selv om dem salter veiene.

Da blir ivertfall flertallet minnet på at det er vinter, og roer ned kjøringen.

 

For 14dager sånn ca. så var det "snøkaos" her, altså da 4-felts veien inn til byen så ca. slik ut:

 

4felten_sn.jpg

 

NB: Bildet er ifra ifjor som en kan se, men liknende tilstander.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må si meg enig i det drft-r sier.

Men jeg mener en person er farligere i 120 på glatta enn i 80.

Og riktig blanding med salt og vann tåler ned til 17,5 minusgrader.

 

Men, er enig i den oppblåste journalistverden der det er snøkaos hvis det kommer 3 flak snø og en kræsjer.

 

Selv mener jeg uansett at folk bør ha i bakhodet når dem kjører på snø/slaps og is, at bilen slepper lett....

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i det drft-r sier.

Men jeg mener en person er farligere i 120 på glatta enn i 80.

Og riktig blanding med salt og vann tåler ned til 17,5 minusgrader.

 

Men, er enig i den oppblåste journalistverden der det er snøkaos hvis det kommer 3 flak snø og en kræsjer.

 

Selv mener jeg uansett at folk bør ha i bakhodet når dem kjører på snø/slaps og is, at bilen slepper lett....

 

Derfor bør mann stoppe mitt i trafiken å legg på kjetting på japse bilen sin

 

1232299798760_603.jpg

Kanskje han skulle holdt seg hjemme idag?

"Spiker"

- 87 Jeep cherokee 2.1 TD - 90 Renault 19

- 87 Nissan Micra 1.1 - 94 VW Golf III 1.9 TDK

"Kjørbar(e)"

- o4 Ford SVT Lightning 5.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv ute og kjørte i går kveld, og siden jeg er uerfaren holder jeg lav fart (rundt 50-60 i 80-sone). Og når jeg i tillegg kjører en 206 med hjulbredde som en lekebil lå jeg bare å seilte da bilen er for smal til å kunne ligge i sporet hele tiden, og når folk da skal ligge trykka oppetter rompa på bilen blir jeg nesten litt bekymret for hva som vil skje om bilen plutselig sier "takk for turen" og bestemmer seg for å snurre. Hyggelig å se folk gasse skikkelig på når de skal forbi også, og nærmest ligger sidelengs i fila ved siden av i det de passerer - heller ingen hyggelig opplevelse for en øvelseskjører. Men får da verdifull erfaring med det å kjøre på glatt føre :) Skal ikke legge skjul på at jeg satt med hjertet i halsen når bakenden slapp helt på E18 ved Sandvika og jeg var på vei rett mot veggen, gitt.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad jeg bor på en plass der ordføreren og brøytemannskapet ble kaldtkvelt da de foreslo å holde asfalten her snøfri året rundt! Når snøen legger seg på veien eller det gradene er på minus siden av gradestokken så blir alle advart at det er glatt ute, samt at man får MYE erfaring på å kjøre på glatta.

 

Vinterstid så er det kun turister og pensjonistforeningen som ikke kjører fortere enn 50+!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... 40 cm snø i oslo er del del da.. :D Og dette saltet og null føret gjør det ikke mindre sleipt.. MEN, folk burde ha en vis følelse på bilen sin og hvordan den oppfører seg på snøføre. Det værste er vel at noen fremdeleles ikke har fått på seg vinterskoa...

 

Foresten, rart de kjører såå jevla fort i oslo.. For når de passerer kolomoen på vei til trysil går det i 60km/t om det ligger litt snø på veien.. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg ser det så er hovedproblemet til folk at de ikke har lekt seg noe med bilene sine.. Har man lekt litt vet man mye bedre hvordan man skal takle bilen når den først slepper og da er det ikke det helt store problemet med glatt føre..

Syntes det skal være obligatorisk når man tar lappen, og at det burde være noen plasser rundtforbi der man kan leke seg uten at politiet tar fra deg lappen!

jo mer man leker, jo bedre blir man jo forberedt på og kunne rette opp bilen.. :)

*1995 Omega Steinmetz kompressor

*2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj så flptt det var på E6 i dag! takket være den tilbakestående Saltinga i natt! lå det bare bare en feit stripe av "vaskebrett" av is i hjulsporene som ikke forsvinner før det blir mildt igjen! Takket være dem som absolutt skulle ha salting, nå får dem is å bryne seg på i stedet dagene fremover!

 

i tillleg til det, uten at de har brøyta skikkelig har dem saltet over 10cm snø! gjett hva det resulterer i?..

 

så 5 avkjøringr i dag! skikkelig TÅPELIGE avkjøriner der folk har plana på slafsen og av veien var han i grøfta!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg ser det så er hovedproblemet til folk at de ikke har lekt seg noe med bilene sine.. Har man lekt litt vet man mye bedre hvordan man skal takle bilen når den først slepper og da er det ikke det helt store problemet med glatt føre..

Syntes det skal være obligatorisk når man tar lappen, og at det burde være noen plasser rundtforbi der man kan leke seg uten at politiet tar fra deg lappen!

jo mer man leker, jo bedre blir man jo forberedt på og kunne rette opp bilen.. :)

 

Der har du det;!)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj så flptt det var på E6 i dag! takket være den tilbakestående Saltinga i natt! lå det bare bare en feit stripe av "vaskebrett" av is i hjulsporene som ikke forsvinner før det blir mildt igjen! Takket være dem som absolutt skulle ha salting, nå får dem is å bryne seg på i stedet dagene fremover!

 

i tillleg til det, uten at de har brøyta skikkelig har dem saltet over 10cm snø! gjett hva det resulterer i?..

 

så 5 avkjøringr i dag! skikkelig TÅPELIGE avkjøriner der folk har plana på slafsen og av veien var han i grøfta!

 

 

word, faen jeg blir oppgitt over sirkusartistene som forsøker å holde veiene ved like, med SALT?!?!?!?! LOL, blir flau

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår