Gå til innhold

Hva er problemet??

Ranger emnet

jonleo

Anbefalte innlegg

Hadde de som egentlig skulle brøyte kunne jobben sin hadde mye vært gjordt, men når dem ikke brøyter og brøyter som DRFT-R sier. Så blir det kaos når folk trur dem kan kjøre bil uansett føre. Og når folk finner ut av de ikke klarer å kjøre alikevel midt i rush trafikken så er det ikke rart at det blir kaos.

Problemet er også utlandske lastebiler som kjører på sommerdekk/helårsdekk som ikke legger og til kjetting i tide.

Men men, dere i nord klager på at vi i sør ikke klarer å kjøre på glatta, men det er dere som kjører dere ihjel om sommer'n på tørr asfalt da ;)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HOHO! Nå er det skikkelig hvitt utafor vinduet mitt igjen!

Det snør, det snør. Kan ikke noe for det, men nå får jeg lyst til å kjøre meg en tur snart og se hvordan det står til på veiene rundt her igjen.. Tenker vi får en repetisjon på fredagen, kanskje verre. Nå virker det som det kommer en litt vettug mengde snø, ikke den lille centimetern som kom på fredag :D:D

Fikk du testa snøen i dag da?

Har kjørt litt i Follo i dag, har nesten egenhendig måka meg og golfen min fram på veiene. Ingen som hadde måka.

Forøvrig så jeg to biler ved siden av veien på den lille turen jeg kjørte, og kom iiikkkeee opp oppkjørselen hjemme etterpå:angry: hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at på glatta er det STOR forskjell på å kjøre 120 og 80...

nei

Ikke om du ikke kan kjøre uansett! da er du minst like farlig i 60! SOm lastebil sjåfør i stor oslo ser jeg daglig ulykker!

og det som irriterer meg er hvor kjappe folk er med å komentere SÅPEGLATTE VEIER OG SNØ KAOS!

altså..... 2cm snø er ikke en gang verdt å bry seg om , enda minre snø "kaos".. for nordmenn er alt kaos.. så lenge de får hakk i cd plata si og ikke alt går på skinner som de er vandt til så blir det svart ja!

Samme veien som EN tulling kjørte av på har både jeg og minst 5.000andre biler kjørt forbi på samme dag uten at noen andre har kræsja... Hva vil det da si om han som kjørte av?.. men nei! I media var det SÅPEGLATT OG FARLIG FØRE!

Brøyting er ikke problemet.. men saltinga! Jeg personlig synes det er helt greit å kjøre på snø! om det er 2 eller 20cm er for min del akkurat samma faen! jeg klarer å tilpasse meg alt!

Men når dem brøyter HELT NED TIL BAR ASFALT og i tilleg SALTER så skaper dem selv et helvete for billister!

Og vanlig ola nordmann i gata som ikke vet en dritt om dette vil jo automatisk skrike om salting!

uten å vite at det skaper veien enda farligere for han!

5cm slafs er 10000000000000000000x farligere å kjøre på enn 20cm snø!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei

Ikke om du ikke kan kjøre uansett! da er du minst like farlig i 60! SOm lastebil sjåfør i stor oslo ser jeg daglig ulykker!

og det som irriterer meg er hvor kjappe folk er med å komentere SÅPEGLATTE VEIER OG SNØ KAOS!

altså..... 2cm snø er ikke en gang verdt å bry seg om , enda minre snø "kaos".. for nordmenn er alt kaos.. så lenge de får hakk i cd plata si og ikke alt går på skinner som de er vandt til så blir det svart ja!

Samme veien som EN tulling kjørte av på har både jeg og minst 5.000andre biler kjørt forbi på samme dag uten at noen andre har kræsja... Hva vil det da si om han som kjørte av?.. men nei! I media var det SÅPEGLATT OG FARLIG FØRE!

Brøyting er ikke problemet.. men saltinga! Jeg personlig synes det er helt greit å kjøre på snø! om det er 2 eller 20cm er for min del akkurat samma faen! jeg klarer å tilpasse meg alt!

Men når dem brøyter HELT NED TIL BAR ASFALT og i tilleg SALTER så skaper dem selv et helvete for billister!

Og vanlig ola nordmann i gata som ikke vet en dritt om dette vil jo automatisk skrike om salting!

uten å vite at det skaper veien enda farligere for han!

5cm slafs er 10000000000000000000x farligere å kjøre på enn 20cm snø!

word

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart kommer det vel en kommentar fra en nordlending om hvor dårlige vi søringer er til å kjøre bil.....:hellothere:

Vel, som nordlending som bor i Oslo så kan jeg si:

1: Alt for lite brøytemannskap. Der jeg er fra hadde det vært fire ganger så mange brøytebiler i aksjon.

2: Oslofolk kan faen ikke kjøre på det hvite. Kjører bakhjulsdreven turbo-volvo, og har null problemer, mens folk her faen ikke en gang klarer å navigere seg av en påkjøringsrampe uten å havne i grøfta.

Har opplevd langt verre vær, som resulterte i like dårlig brøyta veier som nå, men langt fra Oslo tilstander av den grunn (skal sies at trafikkmengden kan ha noe å gjøre med det :) )

3: Trailersjåfører uten kjetting skulle ha bank.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se! dette er hva nyhetene kalte SNØ KAOS OG SÅPEGLATTE VEIER!...

kan ikke si meg så enig i det! men igjen.. tullinger som sitter bak et skrivebord er jo 20x mer inkompetente enn oss som er på veien daglig!

16012009340.jpg

16012009343.jpg

16012009345.jpg

16012009346.jpg

16012009347.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du testa snøen i dag da?

Har kjørt litt i Follo i dag, har nesten egenhendig måka meg og golfen min fram på veiene. Ingen som hadde måka.

Forøvrig så jeg to biler ved siden av veien på den lille turen jeg kjørte, og kom iiikkkeee opp oppkjørselen hjemme etterpå:angry: hehe..

Hehe, ja.. har litt snø i grillen nå. Men nå har jeg parkert for kvelden, det ble faktisk nesten litt for mye for meg. 20-30 cm småvåt snø er faktisk ikke noe særlig på en liten tanke for gamle piggfrie.

Men, litt gøy var det jo ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se! dette er hva nyhetene kalte SNØ KAOS OG SÅPEGLATTE VEIER!...

Huh.. jaggu. E6 litt nord for Oslo, Furuset eller no?

Her ute litt sørafor dytta jeg faktisk endel snø med støtfangern på en liten tur rundt Vestby nå i ettermiddag .. minst 20 cm på veiene her.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon, på jessheim har dem brøyta siden fredag! det er sikkert 25cm snø overalt her!

De bildene er E6 ved gamle bomringen på alna .. dette skjedde på fredag morgen!

Ah, trodde det var dagens KAOS du snakka om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neinei... Gleder meg til å sitte bak rattet i morgen å kjøre i oslo! kan likegjerne ta fri til løvetannen kommer frem på plenen lissom!

Faen.. Kan ikke nordmenna bare reise på hytta.. eller forleneg vinterferien sin! er så deiligå være på jobbnår det er felles ferier!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider