Gå til innhold

Hva er problemet??

Ranger emnet


jonleo

Anbefalte innlegg

Du er vel litt sløv hvis du står i 6timer og syter over at bilen er innesnødd? Hva med å ta med seg en spade og litt strøsand ut og fikse biffen selv?

 

Du skal være rimelig tilbakestående for å bruke 6 timer på å komme deg ut med bil forbi en brøytekant!

 

Jeg brukte 2timer på å grave meg ut av en sanddyne med min jævla excursion som hvilte på ramma med 4 hjul i lufta!

 

Denne karen burde ta spada og gjøre som alle andre!

 

 

kjettinger hjelper ikke på slikt føre uansett! det funker på IS og hardpakket snø!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjettinger hjelper ikke på slikt føre uansett! det funker på IS og hardpakket snø!

 

Jo de hjelper. Setter man de på så de har litt slakk, og gir godt med pulver så kommer man seg betydelig bedre fram i løssnø enn med bare vinterdekk. Tro meg, jeg har kjørt med "etthjulstrekk" og kjettinger der folk med stasjonsvogner med firehjulstrekk har gitt opp å kjøre.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javell.. prøv det på lastebil så skal du se selv:)

 

kjetting funker kun på harde underlag! 20cm snø der du hviler på kanalene kan du drite i om du så har kjettinger og sperre.. får du ikke marktrykk, kommer du ikke av flekken!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javell.. prøv det på lastebil så skal du se selv:)

Kjører ikke lastebil :P, men kom ikke å fortell meg at du kommer like bra fram på ubrøytet vei med lastebilen din uten kjettinger på.

 

kjetting funker kun på harde underlag! 20cm snø der du hviler på kanalene kan du drite i om du så har kjettinger og sperre.. får du ikke marktrykk, kommer du ikke av flekken!

 

Bakkeklaring er jo det aller viktigste uansett hvor mange hjul man drar på, men det er jo elementært. Hint: med mindre du har jævlig store hjul så må du ned til noe underlag som kan bære bilen din, hvis ikke så graver du bare vekk snøen under hjulene, uansett om du har en ford fieste eller volvo xc90.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører ikke lastebil :P, men kom ikke å fortell meg at du kommer like bra fram på ubrøytet vei med lastebilen din uten kjettinger på.

 

 

 

Bakkeklaring er jo det aller viktigste uansett hvor mange hjul man drar på, men det er jo elementært. Hint: med mindre du har jævlig store hjul så må du ned til noe underlag som kan bære bilen din, hvis ikke så graver du bare vekk snøen under hjulene, uansett om du har en ford fieste eller volvo xc90.

 

Tjah.. Jeg har brukt kjetting 4 ganger på 3.5 år.. så jo jeg gjør det! kjørt mye fjellveier med ubrøyta veier!

Jeg laster heller bare riktig på bilen! opp med boggien og mest mulig vekt over drivhjula eier veia!

 

De få gangene jeg har brukt kjettinga har vært bakker jeg skulle opp hvor det var IS og hardpakket Kram snø!

Kjører kranbil til daglig i stor oslo og mye på byggeplasser hvor det er ubrøytet!

 

SNø er mitt minste problem ærlig talt! sliter heller med idiot billister som sinker meg der jeg må ha tilgang til fart! eller bråstoppinger i bakker!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SNø er mitt minste problem ærlig talt! sliter heller med idiot billister som sinker meg der jeg må ha tilgang til fart! eller bråstoppinger i bakker!

 

Med andre ord, du legger skylda på bilistene om du ikke kommer opp en bakke? Eller bruker dem som unskyldning for at du ikke er smart nok til å tenke at det kan stå en tulling i toppen av en bakke og sperre?

Prøv deg på den en annen plass i oslo så får nok du en annen tone ;)

 

Selv har jeg vært skyldig i at lastebiler som ikke har giddi å tatt på seg kjetting fordi de "bare" skal opp en bakke, og der på toppen står jeg og sperrer på grunn av at jeg er på befaring og så ingen andre mulige parkeringer, fått skylden for dem alle men har alltid klart å fått lastebilsjåføren til å inse at det var hans skyld pga idioti i fra hans sin side :)

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord, du legger skylda på bilistene om du ikke kommer opp en bakke? Eller bruker dem som unskyldning for at du ikke er smart nok til å tenke at det kan stå en tulling i toppen av en bakke og sperre?

Prøv deg på den en annen plass i oslo så får nok du en annen tone ;)

 

Selv har jeg vært skyldig i at lastebiler som ikke har giddi å tatt på seg kjetting fordi de "bare" skal opp en bakke, og der på toppen står jeg og sperrer på grunn av at jeg er på befaring og så ingen andre mulige parkeringer, fått skylden for dem alle men har alltid klart å fått lastebilsjåføren til å inse at det var hans skyld pga idioti i fra hans sin side :)

 

Om du var trailersjåfør, hadde du stoppet og lagt på kjetting før hver eneste bakke i tilfelle det står en idiot på toppen og sperrer da? Hvis du visste at du lett kunne kommet opp akkurat den bakken om du da ikke ble absolutt nødt til å stoppe rett før toppen på grunn av den idioten?! For så å tatt av kjettingen på toppen fordi det var fin vei videre, og så tatt den på igjen før en ny fillebakke?

Har du noengang lagt på en trailerkjetting forresten?

 

Og så legger du til det faktum at du har tidspress fra firmaer du må rekke, og kjøre og hviletid som må overholdes.. Det kan være helt fint snøføre og ingenting som tilsier at sjåføren trenger kjettinger, men hva skjer når han må stoppe? Jo dekkene er varme, og da smelter de snøen der bilen står sånn at det blir såpeglatt under og han kommer faen ikke løs igjen.. Sånt er irriterende, sett ifra en sjåførs side.. Og hjelper det da ikke å slippe bilen en meter bak og ta løs med fullt boggiløft er sirkuset i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du var trailersjåfør, hadde du stoppet og lagt på kjetting før hver eneste bakke i tilfelle det står en idiot på toppen og sperrer da? Hvis du visste at du lett kunne kommet opp akkurat den bakken om du da ikke ble absolutt nødt til å stoppe rett før toppen på grunn av den idioten?! For så å tatt av kjettingen på toppen fordi det var fin vei videre, og så tatt den på igjen før en ny fillebakke?

Har du noengang lagt på en trailerkjetting forresten?

 

Og så legger du til det faktum at du har tidspress fra firmaer du må rekke, og kjøre og hviletid som må overholdes.. Det kan være helt fint snøføre og ingenting som tilsier at sjåføren trenger kjettinger, men hva skjer når han må stoppe? Jo dekkene er varme, og da smelter de snøen der bilen står sånn at det blir såpeglatt under og han kommer faen ikke løs igjen.. Sånt er irriterende, sett ifra en sjåførs side.. Og hjelper det da ikke å slippe bilen en meter bak og ta løs med fullt boggiløft er sirkuset i gang.

 

at du kjører med liv og lemmer som innsats PGA tidsklemmer og kjøre/hviletid er helt og holdent DITT problem.

Kall meg gjerne pingle, men jeg hadde tatt meg bryet med å ta på og av kjetting før vær bakke der jeg merket tydelige tegn på glatt føre.

 

Jeg har sett MANGE rare syn i min tid som ekstrahjelp innen bilbergingsbransjen her i valdres :)

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du kjører med liv og lemmer som innsats PGA tidsklemmer og kjøre/hviletid er helt og holdent DITT problem.

Kall meg gjerne pingle, men jeg hadde tatt meg bryet med å ta på og av kjetting før vær bakke der jeg merket tydelige tegn på glatt føre.

 

Jeg har sett MANGE rare syn i min tid som ekstrahjelp innen bilbergingsbransjen her i valdres :)

 

Var ikke snakk om å risikere liv og lemmer her, var snakk om fint vinterføre! Men må man stoppe så kan det fort resultere i at man ikke kommer seg videre uten masse ekstra arbeid.

 

Er det tydelige tegn på glatt føre og det er fare for liv og lemmer SKAL man legge kjetting! Men det var ikke det jeg ville fram til nå..

 

Men jeg skjønner at du ikke akter å forstå hvor jeg vil, og jeg orker ikke videre utdypninger nå midt i natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du kjører med liv og lemmer som innsats PGA tidsklemmer og kjøre/hviletid er helt og holdent DITT problem.

Kall meg gjerne pingle, men jeg hadde tatt meg bryet med å ta på og av kjetting før vær bakke der jeg merket tydelige tegn på glatt føre.

 

Jeg har sett MANGE rare syn i min tid som ekstrahjelp innen bilbergingsbransjen her i valdres :)

 

du vet tydligvis ikke hva jeg snakker om så jeg gidder ikke å diskutere med deg om dette! du får gjerne bli med meg på jobb en dag i oslo så skal du se hvordan gutta som kan kjøre bil herjer i oslo uten kjetting!

 

EN eneste gang har jeg driti meg ut på å ikke bruke kjetting og på toppen av bakken måtte bråbremse pga en idiot som ikke skjønte at han måtte vente på meg før han kunne kjøre... dette er nå 3 år siden. og det var snakk om en privat vei brattere enn helvete selv! og jeg hadde FINT kommet opp om det ikke var for en trangsynt idiot som "JEG SKAL FREM TIL ET MØTE! JEG HAR DÅRLIG TID!" ja.. det fikk du nå sa jeg! for der sto jeg på full tverr i 20% stigning i full klemme i halv annen time og berga meg selv med krana!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere skal ta dere en tur til Frogner jeg.. :)

I går alene så jeg 4 stykk intellektuelle, som prøvde å måke ut bilene med feiebrett :D

15944374.jpg

Man tager det man haver...

 

uff, må være flaut

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke snakk om å risikere liv og lemmer her, var snakk om fint vinterføre! Men må man stoppe så kan det fort resultere i at man ikke kommer seg videre uten masse ekstra arbeid.

 

Er det tydelige tegn på glatt føre og det er fare for liv og lemmer SKAL man legge kjetting! Men det var ikke det jeg ville fram til nå..

 

Men jeg skjønner at du ikke akter å forstå hvor jeg vil, og jeg orker ikke videre utdypninger nå midt i natta.

Det med liv og lemmer er noe jeg har fått intrykk av mange ofrer for å nå frem før tidsfristen er ute.

Og hive på kjetting er strengt tatt ikke så mye arbeid..

Om du må kjøre opp en bakke der det er glatt, og du må foreta en bråstopp pga en eller annen ting så sitter du fort fint i det !

 

Hvor jeg vill hen? Egentlig ingen plass, jeg bare komenterte hvor tåpelig det er å legge skylden på andre PGA man ikke klarer å sko seg selv eller bare må kjøre svin.

 

 

du vet tydligvis ikke hva jeg snakker om så jeg gidder ikke å diskutere med deg om dette! du får gjerne bli med meg på jobb en dag i oslo så skal du se hvordan gutta som kan kjøre bil herjer i oslo uten kjetting!

 

EN eneste gang har jeg driti meg ut på å ikke bruke kjetting og på toppen av bakken måtte bråbremse pga en idiot som ikke skjønte at han måtte vente på meg før han kunne kjøre... dette er nå 3 år siden. og det var snakk om en privat vei brattere enn helvete selv! og jeg hadde FINT kommet opp om det ikke var for en trangsynt idiot som "JEG SKAL FREM TIL ET MØTE! JEG HAR DÅRLIG TID!" ja.. det fikk du nå sa jeg! for der sto jeg på full tverr i 20% stigning i full klemme i halv annen time og berga meg selv med krana!

 

er det det beste argumentet ditt at jeg ikke vet hva jeg snakker om?

 

Oslo er en plass på kartet der dem skal ha asfalt hele året, men prøv deg oslo - bergen et par ganger nå i vinter uten kjetting du!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagskaos i trafikken

 

Kan noen fortelle meg det?

Har folk virkelig så dårlig innsikt i fysikkens lover?

 

 

Ja, så enkelt er det. Folk skjønner/tenker ikke så mye så det gjør noe...

 

Jeg har overhodet ikke problemer med å kjøre fort på veien usansett føre! Jeg kjørte over 300km i oslo og akershus med lastebil på fredag, der det var sååååååå mange ulykker! Jævli rart at ikke jegkjørte av ettersom det var "såpeglatt" som samtlige aviser skal ha seg til!

 

Det er heller ikke forskjell om du kjører 80, eller 120 om du ikke kan kjøre bil!!

 

Jeg ser folk seile i 40 fullstendig ukontrollert fordi de ikke vet hva de skal gjøre! da foretrekker jeg at de tullinga der blir hjemme!

 

for min del elsker jeg snøfall! da er det eneste dagen venstrefeltet er tomt og jeg kan ligge fritt i 90 og passere alle som kjører 50 på E6!

 

 

Det som irriterer meg er jo nettop denne skrikinga til idioter som IKKE klarer å kjøre om at det skal saltes..

 

Javell! lurt på HVORFOR det egentlig er glatt den dagen du sklei av veien?!... FORDI DET BLE SALTET TIDLIGERE PÅ DAGEN!!!!!!!!!!

 

 

Hadde dem brøyta veiene med 2cm høydeklaring så hadde det faktisk vært jævli fint å kjøre..! men de polerer ned til bar asfalt og salter.. og hva skjer over -7 ?... Saltet mister effekten og blir til IS!

 

Gratulerer idioter! sånn går det når dere ikke klarer å tilpasse dere føret!

 

B L I _ H J E M M E!

 

Enig, snøføre i seg selv er ikke så veldig glatt. Forutsigbart er det også, men så fort den helvetes skrapinga og saltinga kommer så blir det bare møkk.

 

Hadde dem gitt seg med å salte så kanskje folk lærte seg å kjøre på snøføre også, og såklart mindre rust.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår