Gå til innhold

Hva er problemet??

Ranger emnet


jonleo

Anbefalte innlegg

Det med liv og lemmer er noe jeg har fått intrykk av mange ofrer for å nå frem før tidsfristen er ute.

Og hive på kjetting er strengt tatt ikke så mye arbeid..

Om du må kjøre opp en bakke der det er glatt, og du må foreta en bråstopp pga en eller annen ting så sitter du fort fint i det !

 

Hvor jeg vill hen? Egentlig ingen plass, jeg bare komenterte hvor tåpelig det er å legge skylden på andre PGA man ikke klarer å sko seg selv eller bare må kjøre svin.

 

 

 

 

er det det beste argumentet ditt at jeg ikke vet hva jeg snakker om?

 

Oslo er en plass på kartet der dem skal ha asfalt hele året, men prøv deg oslo - bergen et par ganger nå i vinter uten kjetting du!

 

 

døh.. som sagt jeg kjører 75.000KM+++ i året! jeg har kjørt 4 år snart med kjetting bruk kun 3 ganger!

 

Jeg har kjørt mye over fjella både til bergen og stryn, til trondheim, stavanger... hva så?.. har enda ikke brukt kjettinger på de strekka.. hva vil du frem til egentlig?!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, så enkelt er det. Folk skjønner/tenker ikke så mye så det gjør noe...

 

 

 

Enig, snøføre i seg selv er ikke så veldig glatt. Forutsigbart er det også, men så fort den helvetes skrapinga og saltinga kommer så blir det bare møkk.

 

Hadde dem gitt seg med å salte så kanskje folk lærte seg å kjøre på snøføre også, og såklart mindre rust.

 

Hahah, ja la oss slutte og salte...

åssen hadde det blitt hvis det hadde vært fuktig på veien, og deretter frysi på?

Det hadde blitt møkkaglatt.... så alle sammen, inkludert dem som er erfarne hadde dratt av veien...

 

Man kan ikke slutte å salte en vei som har flerfoldige tusen billister hvert døgn, og som i tillegg har 100kmt fartsgrense.

Det gjelder både e6 og e18...

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, ja la oss slutte og salte...

åssen hadde det blitt hvis det hadde vært fuktig på veien, og deretter frysi på?

Det hadde blitt møkkaglatt.... så alle sammen, inkludert dem som er erfarne hadde dratt av veien...

 

Man kan ikke slutte å salte en vei som har flerfoldige tusen billister hvert døgn, og som i tillegg har 100kmt fartsgrense.

Det gjelder både e6 og e18...

 

Møkkaglatt blir det selv om man salter, og nei, ikke alle sammen kjører av selv om det blir det.

 

Man må ikke kjøre i 100kmt selvom det står det på skilta, man kjører etter forholda visst det er glatt. De store veiene e6\e18 osv bør holdes fri fra is, men ikke ved å saltes syntes jeg. Dessuten møter man på "møkkglatte" store veier selv om dem salter...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

døh.. som sagt jeg kjører 75.000KM+++ i året! jeg har kjørt 4 år snart med kjetting bruk kun 3 ganger!

 

Jeg har kjørt mye over fjella både til bergen og stryn, til trondheim, stavanger... hva så?.. har enda ikke brukt kjettinger på de strekka.. hva vil du frem til egentlig?!

 

Ja, kjøre bergen - oslo via valdres så skal jeg være med å se dette. VINTERSTID vell og merke ;)

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, ja la oss slutte og salte...

åssen hadde det blitt hvis det hadde vært fuktig på veien, og deretter frysi på?

Det hadde blitt møkkaglatt.... så alle sammen, inkludert dem som er erfarne hadde dratt av veien...

 

Man kan ikke slutte å salte en vei som har flerfoldige tusen billister hvert døgn, og som i tillegg har 100kmt fartsgrense.

Det gjelder både e6 og e18...

 

 

 

Du er ikke så lur du! hva skjer når de salter og det vannet fryser til is?.. nemlig!

 

JA! slutt å salt! folk får heller lære seg å kjøre bil etter foholda! Hva med bygda der dem aldri salter eller snør, der er snøen hardpakket is! og det er ikke så jævlig å kjøre på som folk skal ha det til!

 

Og ikke glem, jo kaldere det blir desto mere grep blir det å!

Jeg er imot salting! men nå driter jeg i om det så regnt granatere! det er bare å kjøre rundt dem ikke over dem!

 

Problemet med en gjennomsnittlig sjåfør er at de kjører etter en jævla cdplate! så fort de får en ripe så hakke det for dem! og der er hakket! snø, biler i feltet, et hvilket som helst hinder på veien. what ever!

 

helt utrolig at folk i det heletatt får lappen

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjøre bergen - oslo via valdres så skal jeg være med å se dette. VINTERSTID vell og merke ;)

 

Tjah, var på stryn og i bergen og førde for senest en mnd siden.. skal nok ikke dit no mere nå slik jeg vet!

 

men igjen. hva er det å se? At jeg kjører sprekere med lastebil enn personbilene klarer? at jeg ikke har behov for kjettinger når jeg kjører md 30tonn på bilen?

 

er mere morro å kjøre i 40cm snø i oslo enn det er å kjøre på hardpakket snø på fjellet! det er lissom ikke no hindring;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjøre bergen - oslo via valdres så skal jeg være med å se dette. VINTERSTID vell og merke ;)

 

Tenker du på gjennom valdrs porten?.. eller over fagernes?.. eller at du kjører over storefjell ned til gol? eller over hemsedalsfjellet?.. kjøre på haukelifjellet? stryn fjellet? geiteryggen er så langt det verste jeg har kjørt i form av smal vei g trange svinger der en singelbil på nesten 12m kapper brøytekantene i svinga! I tilleg til lage og smale tunneler der containeren smeller i taket når bilen gynger..!

 

eller hva det nå måtte være.. vei er vei, snø er og forblir snø.

ingen forskjell samma hvor du er hen!

 

Folk som er for skeptiske og skal føle seg for trygge er de som virkelig sliter på slike veier! Kjenner flere med mangfoldige år på nakken bak rattet på stor bil som selv i dag har dårligere selvtillit bak rattet enn meg. skjønner ikke at man ikke lærer med årene! man burde bli flinkere.. men i stedet bare mer skeptisk og redd!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke at man ikke lærer med årene! man burde bli flinkere.. men i stedet bare mer skeptisk og redd!

 

Det kan jo være at man har lært og sett så mye mer enn deg at man faktisk begynner å respektere saker og ting, samt tenke konsekvenser.

 

Og før du slenger med leppa om at jeg ikke tror du respekterer noe eller tenker konsekvenser så må jeg bare si at det ikke var det jeg mente, men at de har sett/opplevd så mye i sin tid på veien at de har et annet syn på ting enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Ja? Jeg ser en del på veia og selv blitt involvert i litt av hvert! men det burde SOM PÅ MEG egentlig gi andre mere erfaring og herde deg bedre.

 

Jeg snakker om at de er rett og slett usikkre! de aner ikke hvor de har bilen sin, hvordan de skal ta seg frem, om de TROR noe ikke går, så er det ikke aktuelt en gang å prøve.... selv om jeg vet at det er mulig (Snakker innkjørsler som er trange og ser umulige ut)

 

men dæven hva man får til om man vet å starte riktig!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke så lur du! hva skjer når de salter og det vannet fryser til is?.. nemlig!

 

JA! slutt å salt! folk får heller lære seg å kjøre bil etter foholda! Hva med bygda der dem aldri salter eller snør, der er snøen hardpakket is! og det er ikke så jævlig å kjøre på som folk skal ha det til!

 

Og ikke glem, jo kaldere det blir desto mere grep blir det å!

Jeg er imot salting! men nå driter jeg i om det så regnt granatere! det er bare å kjøre rundt dem ikke over dem!

 

Problemet med en gjennomsnittlig sjåfør er at de kjører etter en jævla cdplate! så fort de får en ripe så hakke det for dem! og der er hakket! snø, biler i feltet, et hvilket som helst hinder på veien. what ever!

 

helt utrolig at folk i det heletatt får lappen

 

Å kjøre på snøføre er LETT.

 

men å kjøre på isfilm er ikke kult.

Døh glupingen, hvor ofte er det over 17,5 minusgrader på østlandet?

For det er den temperaturen saltoppløsningen tåler...

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre på snøføre er LETT.

 

men å kjøre på isfilm er ikke kult.

Døh glupingen, hvor ofte er det over 17,5 minusgrader på østlandet?

For det er den temperaturen saltoppløsningen tåler...

 

Tjah.. har vært ganske mange dager på rad her i det siste.. nå har det mildna til! men igjen Saltes ene dagen, dette smelter snøen , saltet går i oppløsninga pga all trafikk og over natta fryser til is.. det er derfor det er kø på morran, pga idioter som ligger strødd overalt!

 

STørsteproblemet er jo de faen meg strør salt på 15cm snø!!!!!

 

dette fører til slafs, som igjen er MYE farligere å på med 5cm slafs enn 20cm pudder!

 

jeg har overhodet ingen problemet med å kjøre om det så er is, snø eller om det var verdens undergang! bare dritt at det er såååå jævla vanskelig for folk med forandringer i hverdagen! altså er det en ny dump i veien der de har kjørt i 20 år så går verden under for dem! så jævli A4 er norske billister

 

 

og de snakker om dumme amerikanere.. HAHAH!:burger:

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah.. har vært ganske mange dager på rad her i det siste.. nå har det mildna til! men igjen Saltes ene dagen, dette smelter snøen , saltet går i oppløsninga pga all trafikk og over natta fryser til is.. det er derfor det er kø på morran, pga idioter som ligger strødd overalt!

 

STørsteproblemet er jo de faen meg strør salt på 15cm snø!!!!!

 

dette fører til slafs, som igjen er MYE farligere å på med 5cm slafs enn 20cm pudder!

 

jeg har overhodet ingen problemet med å kjøre om det så er is, snø eller om det var verdens undergang! bare dritt at det er såååå jævla vanskelig for folk med forandringer i hverdagen! altså er det en ny dump i veien der de har kjørt i 20 år så går verden under for dem! så jævli A4 er norske billister

 

 

og de snakker om dumme amerikanere.. HAHAH!:burger:

 

ja å salte på snø er idiotisk.

Det mener jeg oxo, men jeg tror det hadde liggi flere idioter strødd hvis man hadde sluttet å salte.

 

Dem burde heller prioritere brøyting og brøyteberedskap når det snør...

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo litt rart at desto lengre opp i landet desto mindre salter de... det er pågrunn av tempereatur ja, men hva er problemet, salt er ikke noe bra...

Den laveste temperaturen saltblandingen tåler er som dere sier -17,5, men når de salter, og det har kjørt noen bilister saltblandindingen eller filmen som legger seg på veien blir tynnere, varm/kald/varm/kald etter bilhjul som kjører over, så holder den ikke den optimale temperaturen.

 

Veisalt burde ikke være lov.. hvis ikke folk klarer å kjøre uten salt kan de holde seg hjemme... la bilen min slippe salthælvette, og lær heller folk å kjøre.. det er mulig...

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo litt rart at desto lengre opp i landet desto mindre salter de... det er pågrunn av tempereatur ja, men hva er problemet, salt er ikke noe bra...

Den laveste temperaturen saltblandingen tåler er som dere sier -17,5, men når de salter, og det har kjørt noen bilister saltblandindingen eller filmen som legger seg på veien blir tynnere, varm/kald/varm/kald etter bilhjul som kjører over, så holder den ikke den optimale temperaturen.

 

Veisalt burde ikke være lov.. hvis ikke folk klarer å kjøre uten salt kan de holde seg hjemme... la bilen min slippe salthælvette, og lær heller folk å kjøre.. det er mulig...

 

 

jeg er vant til å kjøre på snø/is.

Men akk i oslo/østlandet på e18/e6 synes jeg det er greit med salting.

Uansett hva folk sier så vil en saltet vei holde seg våt i -5 til -10 grader uansett hvor mange som kjører over den.

Blir det kaldere så salter dem som regel igjen.

 

Poenget mitt er at uten salt, og med så mye trafikk og fuktig vær, så ville e18 og e6 vært dekt av tynn isfilm hele tiden.

Hvem kan med hånda på hjertet si at det er bra føre?

Det ville sette oss alle i fare, da som nevnt tidligere mange på disse veiene er uerfarne og ikke vant til snø/is...

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår