Gå til innhold

Viftestyring

Ranger emnet

kansel

Anbefalte innlegg

har leitet litt på nett, men finner ingen tegning eller forklaring til mitt problem.

har en omega b 2.5 V6

jeg får ikke justert hvor lufta skal gå, så jeg skrudde opp deksel som varme/viftehastighet osv er på. der bak finner jeg 4 slanger, hvor 3 har hoppet av. de skal festes bak på stillinga som lar deg regulere lufta. men hvilken skal hvor? :P

anyone? er en gul,blå,grønn og brun farge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC01221.jpg

her er bildet. har satt på slangene helt tilfeldig. så noen som kan fortelle meg hvilken som skal hvor? og hvor går disse? vil tro de går bak til viftegreier ved hanskerom (noe jeg sliter enormt med å skru ut)

for problemet er som sagt, at jeg ikke får regulert luften. så vil tro disse slangene er årsåken til akkurat det:helpme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok jeg har funnet ut at alle slanger er på plass. men om dere ser på bilde som er lagt opp tidligere. så er den svarte saken som slangene går inn på, festet til den brune plastsaken. den går rett på der du vrir brytern for å regulere luft. vær enkelt av de slangene er festen på forskjellige steder under luftkanalene som er under/bak hanskerom. så spørsmålet er da, hva gjør slik at når jeg vrir bryteren, så veksler den mellom hvor jeg skal ha lufta? for når jeg vrir på denne, skjer deet ingenting. og alt ser da helt ut bak der. kan ikke se at det skulle være noe feil på den simple brune plastdelen der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

jeg har skrudd opp det meste nå. tar nå ut radiator til vifteanlegget, som jeg kom til nak hanskerommet. regner med at det kan være grunn til at det kommer kjøleveske ut av luftkanalene :s det eller varmeapp registret.

men fant ett litt verre problem da jeg holdt på i motorn.

det ligger et filter under løvgrinda på høyre side (set inne fra bilen) tror dette er det såkalte pollfiltret? oppå denne saken som filtret står i, er det en vok med to slanger (vacum) de går bege ut i selve motorn gjennom ett hull. da går den ene fram til en sort rundt klump som den er festet i, den ligger rett ved radiator. den andre slangen er derimot kuttet og ligger bare løst i motorn. HVOR skal så denne slangen? om nopen har tegning på dette, evnt vet hvor de to slangene skal? så hadde det vært julaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider