Gå til innhold

Problem med Alpine spiller

Ranger emnet

Andrea/s

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettop fått tak i en kliss ny Alpine CDE-9872RM CD spiller.

Kobla den opp og den ville ikke starte før etter en stund. Så satte jeg i en cd og begynte å spille, men så slo den seg helt av etter ca 15 sek.

Har ikke fått liv i den etter dette igjen, og har målt 12 v mellom jord og pluss, og mellom jord og tenninga.

Det er vel bare det som trengs for at det skal bli liv, en minus og to pluss ?

Har også trykt på resett-knappen en rekke ganger uten resultat. Jeg trykte ikke på denne før første oppstart som det står i instruksjonsmanualen. Kan dette ha noe å si.

Fint om noen vet hva som kan være galt

Peugeot 406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det som er rart er at jeg fikk liv i den en gang til, så jeg spilte i ca 1 minutt, og slo den av, dro ut kontakta for å montere ramma i midtkonsollen. Var veldig forsiktig med ledningene, og når jeg plugga i igjen og slo på tenninga skjedde det ingenting.

En kompiss prata noe om dårlig jording. Bør det helst være null ohm mellom jordledern og chassi? Jeg målte 0.8 trur jeg.

Målte jo over 12 volt, og spilleren skal virke fra 11 til 16.

Peugeot 406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubelasta er det 12v. Har du motstand på feil plass, (dårlig kontakt) kan du få spenningsfall der. Dette kan føre til at når du skrur på spiller, (forsterker osv) so vil den ikkje starte. Spenningen blir for låg. Derfor er det greit å koble den direkte på batteriet for å være sikker på at den virker/ikkje virker. Kan væra greit at du ikkje har høgtalere tilkoblet og

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider