Gå til innhold

vrakpant på 25000 kr

Ranger emnet

Mr_Lightning

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dinside.no har artikkel om det samme nå med innspill fra Framtiden i Våre Hender.

De vil ha 15 000kr i vrakpant, og det skal finansieres slik:

Miljøorganisasjonen mener dette er et mye bedre tiltak for å senke klimagassutslippene fra den norske bilparken, som i dag er den eldste i Europa. For å finansiere en så høy vrakpant foreslår de å øke avgiftene på nye biler samt på bensin.

- Jeg tror nok den pisken må inn. Den avgiftsordningen som kom i 2007 var alt for veik i forhold til sløse-bilene. Man må tørre å gå lenger der, også i bensinavgiftene. Det er ingen tvil om at folk kan betale mer, sier Hermstad.

http://dinside.no/802359/faar-25000-kroner-i-vrakpant

Jeg lurer på hvordan alle disse organisasjonene osv. kommer med i forskjellige artikler om miljø, avgifter og biler. Er det sånn at Din Side, i dette tilfellet, tenker: "Ja, nå ringer vi Framtiden i våre hender og spør hva de mener"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er et greit forslag jeg. poenget er jo å bli kvitt de tarvelige bilene som finnes her i landet.

Og en bil til 10 lapper syns jeg strengt tatt er en skrothaug.

En fin måte å heve standarden på.

Vis man er heldig kan man få seg en pen bil for 10 lapper, Hadde bare vært glad vis jeg ikke hadde trengt og brukt mer en 10 lapper på bil og likevell fått en bra bil.. Så trenger ikke være en "skrothaug" bare fordi bilen er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bryr seg om hva Fremtiden I Feil Hender mener? De skadelige klimagassene en 20 år gammel bil slipper ut i løpet av et år mangedobles under produksjon av den nye. En 20 år gammel bil (1989) som er i orden( Og de blir jo sjekka annethvert år) slipper nemlig ikke ut veldig mye . Self mer enn en 09, men så var det produksjonen da..

Men det globale miljøet blir kanskje for omfattende for denne organisasjonen.

Har alltid lurt på hvem som finansierer disse organisasjonene jeg. Blir vel ikke rik av å servere pjatt i media heller??

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider