Gå til innhold

Thermostat bytte på en AFT motor

Ranger emnet


Roger72

Anbefalte innlegg

Legg deg ned under bilen, se på undersiden av vannpumpen, på høyre side sett forfra.

Der er det et deksel du må skru av, da får du tilgang til termostaten.

Tapp av kjølevannet først, og vær forsiktig med skruene til termostatdekselet, disse kan sitte veldig godt, du vil ikke knekke disse.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg deg ned under bilen, se på undersiden av vannpumpen, på høyre side sett forfra.

Der er det et deksel du må skru av, da får du tilgang til termostaten.

Tapp av kjølevannet først, og vær forsiktig med skruene til termostatdekselet, disse kan sitte veldig godt, du vil ikke knekke disse.

 

Takk så mye, da har jeg å "pjaske" med i morgen.

 

Ser jeg har en rød kjølevæske, kjenner du til hvilken type glycol dette er?

Jeg spør siden man ikke skal blande de forskjellige typene glycol.

Finner nok dette på en bensinstasjon i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye, da har jeg å "pjaske" med i morgen.

 

Ser jeg har en rød kjølevæske, kjenner du til hvilken type glycol dette er?

Jeg spør siden man ikke skal blande de forskjellige typene glycol.

Finner nok dette på en bensinstasjon i morgen.

 

Det vet jeg dessverre ikke:|

På min AFT er det fylt blå kjølevæske, viktigste er som du sier at du ikke blander:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg deg ned under bilen, se på undersiden av vannpumpen, på høyre side sett forfra.

Der er det et deksel du må skru av, da får du tilgang til termostaten.

Tapp av kjølevannet først, og vær forsiktig med skruene til termostatdekselet, disse kan sitte veldig godt, du vil ikke knekke disse.

 

Ja, da var thermostaten byttet.;)

Men du verden så tungvindt.

Begynte litt i den tungvinte rekke følgen, siden jeg ikke kunne se thermostaten.

Løyste ifra dynamoen,kabler for Defa, plast dekksel under servopumpe,løst ifra servopumpe,Og der dukker thermostathuset frem ;)Av med deksel og pirke ut thermostaten. Så etter noen banneregler for å få thermostat,o-ring og hus til å passe ihop, var det bare å skrue alt på plass igjen. :(

 

Men men, nå er det gjort og "silikatfri" frostveske er påfylt 50-50%.

Brukte da knappe to timer på denne jobben. Og er vel i grunne fornøyd med det, når jeg ser på arbeidet.

 

PS Husk at ren frostvæske uten tilsatt vann fryser på -12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår