Gå til innhold

Erfaringer med produkter for å tette motor?

Ranger emnet

SATYR

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg her en 97 modell v70 som har en liten lekasje på den bakre simringen på veiva. Jeg lurte på om noen har erfaringer med produkter man kan ha i olja som skal tette slike små lekasjer? Skal på eu snart og er svært lite lysten på å bytte simringen. Takker for svar.

Jeg har ingen erfaring med slike produkter, men jeg vil likevel råde deg til å ligge unna. Du skal IKKE tukle med motorolja, den er nøye sammensatt for å inneha en rekke livsviktige egenskaper i motorsammenheng.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt dette mer eller mindre. Har du lekkasje, så har du lekkasje, dette er ikke fix-på-box. Derimot svettinger og slikt kan bli forbedret etter det jeg har erfaringer med. Men du skal være forsiktig å bruke dette over lengere tid. Produktene gjør at tetteringer o.l blir myke/utvider seg som igjen kan gjøre at det blir total oljelekk på det aktuelle området. Kan

Foretok en test med dette, faktisk på en Volvo. Skal ikke nevne produkt type, men resultatet var ikke bra. En boks med dette resulterte i at motoren lak som ei sil etter en god stund kjøring. Tettningene gikk nesten i oppløsning for å sette det på spissen.

Du har lekkasje på tetteringen som står mot girkassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ringen mot girkassa som er utett ja. Er svetting det er snakk om for når bilen har stått et døgn så er det ikke sikkert det er noe søl under, men det henger ofte en dråpe under skillet mellom motor og kasse. Jeg får ta å tørke av under der rett før jeg skal inn til kontroll så går det vel bra!

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående oljelakkeasje og eukontroll er regelen såppass enkel som at det ikke skal dryppe på golvet under kontrollen.

altså, hvis bilen klarer og henge 20min i luften uten og dryppe, så er det helt greit ;)

( )1972 Volvo 140 Turboprosjekt/Banebil.

( )2000 Volkswagen Golf 1.9tdi.

(x)1994 Ford Mondeo 1.8 stv.

(x)2002 Opel Vectra 1.8 stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk brukt Omega produkter med godt resultat i slike tilfeller.

Regner med du har brukt Omega 917 som er er en tilsetning for å tette/utvide pakninger.

Det fungerte ikke på simringen på kamakselen på golfen min ihvertfall.

Og har en mistanke om at slike tette-produkter i hovedsak fungerer kun på korkpakninger og lignende materialer :)

Men som Thomas_S sier så vil jeg tro at bilen din går igjennom eu så lenge den ikke legger igjen en dam på verkstedet, min var ordenlig tilgriset i underkant av motoren på EU, og det ble ikke spm om det engang :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider