Gå til innhold

Sliten Audi 100 quattro blir gjenopplivet!

Ranger emnet

kinaputt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har anskaffet meg en Audi 100 2.2 10 Ventiler turbo quattro 1987, og lurer på hvor det finnes billige deler.

Jeg trenger:

Toppakning (Noe som holder)

kamreim

Radiator

Mange kromlister rundt de fleste rutene

Jeg har røde baklys, men på den ene siden har lykta knust, Trenger derfor kun en ny eller brukt lampe.

3 dørhandtak(!) men jeg har opplevd at disse kan fikses ved å hekte på igjen "sammenkoblinga" innenfor dørpanelet. Alle

Fungere innenfra.

Cd spiller

Klima-automaten funker ikke (uvist grunn)

Motoren er trimmet av forrige eier (uheldig hvis fordi toppakning går da han har skrudd opp turbo trykket til 1.1 bar med sliten pakkning med en K26 turbo. Det er også montert dumbventil og jeg lurer på hvor jeg skal koble på turbo trykksmåler, er de på biltema bra nok?

Ellers er bilen senket har 5 bolta 17" RS Audi felger. Det ene hjulet er pungtert og jeg trenger et nytt dekk. Jeg tror det er 235.45.17

Tåler toppen min de ekstra hestene? Jeg tror den er original.

Det positive er at de elektriske vinduene, elspeilene og sentralåsen fungerer.

Bilder fra forrige eier, grunnet bilen er fraskrudd nå pga skifting av toppakning.

327371.jpeg

327372.jpeg

327373.jpeg

Audi 100 C3 2.2 Turbo Quattro 10 Ventiler 1987

Yamaha Tzr 125 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så jo grei ut den der.. Ang motor, så tåler motoren 1.1 bar.. Men klart, hvis den var sliten så ere ikke rart den røyk.. Men bytt pakning og tettinger og pakninger i toppen, så er du langt på vei.. Bunnpanne pakning også, så slipper du noe lekk fra de stedene..

Trykk til måler henter du fra en eller annen vacumslange som går inn på innsuget, evt borr og sett inn en nippel i innsuget, det er det beste. Biltema sine målere funker helt fint. Brukte en sånn selv!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

HX/KU er sugemotorer på 137hk.

MC er turbomotor på 165hk.

Så, du har nok en MC-motor. :)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...