Xanderion Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Jeg har en SPL-300D2 Subwoofer fra SPL Dynamics Denne veier 24kg og har en enorm magnet (300oz). Har planer om å bygge en lukket kasse hvor jeg subwooferen er montert med magneten på utsida. Kassa skal ikke være mer en 20cm høy pga plassmangel. her er ca. specs: 90cm lang, 45cm dyp og 16-17cm høy. Tror dere det bli bra lyd av denne? eller vil det bli ett for stort trykk i kassen? Blir glad for hjelp og tips! :) Siter [ Daniel Nilssen ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 er ikke 12" 30 cm i diameter da? og du skal ha kassa di 17 cm høy? Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xanderion Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 er ikke 12" 30 cm i diameter da? og du skal ha kassa di 17 cm høy? Som jeg nevnte over her, så skal subwooferen monteres med magneten opp, utenpå kassen, med magneten på utsiden av kassen. Siter [ Daniel Nilssen ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 For stort trykk i kassen??? det blir ikke noe mere trykk inni kassa fordi om du snur elementet... Hvis den kassen du skal ha, har rett volum innvendig, så er det bare å kjøre på, så snur du fasen når du kobler den til ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Som jeg nevnte over her, så skal subwooferen monteres med magneten opp, utenpå kassen, med magneten på utsiden av kassen. Men da får du membraen på 30cm forbi kassa, om den monteres på den siden som er 17cm. Og skal du ha på den andre siden, så vill jo enheten bli mye høyere, da sub bygger sikkert 20cm oppå kassa. da blir total høyden 37cm, ikke 17cm. Har du plass til det? Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xanderion Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Men da får du membraen på 30cm forbi kassa, om den monteres på den siden som er 17cm.Og skal du ha på den andre siden, så vill jo enheten bli mye høyere, da sub bygger sikkert 20cm oppå kassa. da blir total høyden 37cm, ikke 17cm. Har du plass til det? Større sjangs for at den passer da enn når den ligger inni kassa... Skal ta noen målinger etterhvert... Akkuratt nå er det bytte av Clutch og Angeleyes og sånne småting som skal i bilen ;) Siter [ Daniel Nilssen ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg