flyfaen Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Hei! Er i oppstartsfasen på et forholdsvis stort motorbygg. Dreier seg da seff om en turbofemmer... Har vel planlagt meg ferdig og bestemt meg for å bruke turbotoppen, men jeg har lagt merke til at mange stortrimmere i Sverige bruker 20v sugemotortoppen fra v70 -01 på turbomotorene. Er dette fordi den toppen har større kanaler og ventiler? eller... Har selv demontert min turbomotor og kanalene i den toppen er ganske store, men langt fra så store som de kunne vært... Så bruker svenskene sugemotortoppene for å slippe å porte, eller er den sterkere? (sterkere virker rart for meg da en sugemotor ikke har i nærheten av de samme belstningene som en turbomotor) Virker kanskje som et litt dumt spørsmål, men har irritert meg over dette en stund... for hvis det bare er for å slippe å porte, porter jeg like gjerne min topp og driter i å skaffe en sugemotortopp... MVH Njål Nilssen Siter 740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos. Bil/motorbygge på gang. Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Grunnen til at de bruker disse toppene er at de har mekaniske istedet for hydrauliske ventil løftere, samt at kammene i sugemotor toppene er noe vassere enn turbo kammene. Du trenger ikke å bytte topp. Port den du har, og kompletter med GLT kammer ifra tidlig 850GLT, da blir den hakket vassere enn 01- toppen pga kammene. Tror ikke du vil merke forskjell... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flyfaen Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Grunnen til at de bruker disse toppene er at de har mekaniske istedet for hydrauliske ventil løftere, samt at kammene i sugemotor toppene er noe vassere enn turbo kammene. Du trenger ikke å bytte topp. Port den du har, og kompletter med GLT kammer ifra tidlig 850GLT, da blir den hakket vassere enn 01- toppen pga kammene. Tror ikke du vil merke forskjell... Takker! Siter 740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos. Bil/motorbygge på gang. Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.