Gå til innhold

Neon som fusker

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei, ser det er flere av dere som har opplevd disse symptomene og at noen av dere har løst det med å bytte lambasonden.

Jeg har en 95mod 2.0L og sliter med dette problemet, "Check Engine" lampa lyser og den vil ikke over ~4500rpm.

Tror dere at dette er samme problem (kun lambasonden) eller er det noen av dere som har en annen idè om hva det kan være?

Jeg skal inn på værksted med bilen for å ta en diagnose på den, men tenkte det kunne være greit å være forbredt på hva det kan være.

Ser også at det er mange av dere som skryter av mineralolje til denne type bil, vedkommende som hadde den før meg har fylt halvsyntetisk og sa at bilen brukte litt olje.

Lite greie på bil som jeg har, så lurte jeg litt på hvor man kan få tak i mineralolje og hva prisen på dette ev. er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på gasspjeldet,forteller PCM (motorstyreenhet) åpningen på gasspjeldet.

Disse bilene har ikke luftmasse/mengde-måler. :)

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aa! floters! :thumb fordi jeg har ikke finne noe luftmengde måler før heller nemlig ;) men bare sett den gassspjeld måleren. og det er akk som i stratusen da jeg skulle sette en kn filter det var bare å fjerne de originale slangene og inn med de nye + filter. I en mondeo som jeg også har måtte surre med skjøtter og greie for å få den mengde måleren montert.

Men takk for infon -skjekk å vite :thumb

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider