Phrenetic Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Hei, ser det er flere av dere som har opplevd disse symptomene og at noen av dere har løst det med å bytte lambasonden. Jeg har en 95mod 2.0L og sliter med dette problemet, "Check Engine" lampa lyser og den vil ikke over ~4500rpm. Tror dere at dette er samme problem (kun lambasonden) eller er det noen av dere som har en annen idè om hva det kan være? Jeg skal inn på værksted med bilen for å ta en diagnose på den, men tenkte det kunne være greit å være forbredt på hva det kan være. Ser også at det er mange av dere som skryter av mineralolje til denne type bil, vedkommende som hadde den før meg har fylt halvsyntetisk og sa at bilen brukte litt olje. Lite greie på bil som jeg har, så lurte jeg litt på hvor man kan få tak i mineralolje og hva prisen på dette ev. er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Sjekk luftmengdemåleren. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phrenetic Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Da er feilen borte. Har vært å tatt diagnose av bilen og fikk vite at det mest sannsynelig var TPS sensoren som svikta. Kjøpte ny og bytta denne, og vips. Ny bil <3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 hvor sitter den måleren?? :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phrenetic Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 hvor sitter den måleren?? :) Sitter på venstre siden av innsuget. (når du står forran bilen og ser ned på motoren) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 er den såkalte luftemengdemåleren? ;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phrenetic Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 er den såkalte luftemengdemåleren? ;) Nei, TPS-sensoren jeg byttet, denne holder øye med hvor mye du trår på pedalen for så å sende signal til "hjernen" til bilen. TPS står for Throtle Potition Sensor (noe i den duren) :jackinbox: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Sitter på gasspjeldet,forteller PCM (motorstyreenhet) åpningen på gasspjeldet. Disse bilene har ikke luftmasse/mengde-måler. :) Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 aa! floters! :thumb fordi jeg har ikke finne noe luftmengde måler før heller nemlig ;) men bare sett den gassspjeld måleren. og det er akk som i stratusen da jeg skulle sette en kn filter det var bare å fjerne de originale slangene og inn med de nye + filter. I en mondeo som jeg også har måtte surre med skjøtter og greie for å få den mengde måleren montert. Men takk for infon -skjekk å vite :thumb Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg