jonleo Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Jess, fremre lambdasonde røket, visstnok. Pent, gult motorlys i dashbordet. Ifølge "proffene" ingen krise, men det kan føre til litt økt drivstofforbruk. Tror kaanskje det er gått opp med en liten halvliter, men det kan jo like snart være kulda og vintern tenker nå jeg..? Men, hvilken pris for å få den skiftet!!?! Fikk helt bakoversveis da jeg snakket med Bilia i Ski. Noen av dere som har peil? Må da gå an å få en sånn sak gjort litt billigere enn 5-6000? Evt, hvor alvorlig er det? Bør jeg stresse med å få det fikset? Gjelder -04 V40 altså, 1.8 bensintralle. PS Nei, jeg vet ikke hva en lambdasonde er, hva den gjør, hvor den er (etellerannet sted i eksosanlegget?) eller hvordan den ser ut. Kunne vært gøy å vite det også :idea: Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Det er jo enkelt å skifte. Sitter et sted på fremre del av eksosanlegg eller på manifold. Det er jo bare en føler der så... Bare å ta av kontakta og skr rett ut. Litt avhengig av miljøklasse/årsmodell kan det hende du må slette feilkoder. Sjekk om Biltema har sonde Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfmugen Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Jeg byttet akkurat min sonde, gjorde det hos Helmia Bil, Torsby i Sverige. Kostet meg 2.300 sek. tok dem en snau time. I norge ville de ha 4000kr++. Jeg bor nær svenske grensen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Kan vær litt vondt å få ut, så du må gjerne bruke litt varme på den. Ikke kjøp biltema sin, kjøp fra mekonomen heller :) Siter Volvo 242 78 mod B19A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Såvidt jeg kan se er det titaniasensor på den bilen, så da duger ikke biltema sin uansett. Titaniasensorer er normalt noe dyrere, men for 5-6k så tar det seg litt i overkant godt betalt for jobben. Når jeg byttet min satt den noe så inn i skogen. Fikk svendsen eksos til å bytte den, og jeg fikk hakeslep av 500kr for 5min arbeid. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Mener å huske at jeg byttet selv en gang, da kostet den rundt 800 på mekonomen. Siter Volvo 242 78 mod B19A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 2500,- skal Mekonomen i Ski ha for den, såvidt jeg kan forskjønne.. Er kanskje et triks å kjøre seg en tur over til Svinesund og innover der? Noen som vet om et bra sted jeg kan kontakte på den sida, og sjekke litt? Bor jo tross alt bare en knapp time fra grensa, og nå når de har bygd så finfin E6 sørover der så er det jo bare dumt å ikke bruke den litt ;) Og, er noe sånt greit for Våre Deilige Myndigheter? I hvor stor grad bør jeg holde kjeft om noe sånt hvis de stopper meg og spør på vei tilbake? Nei, jeg har ikke peiling.. :P Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Du får den for en tusenlapp-ish fra England, men da kommer selvsagt frakt, moms og tollbehandlingsgebyr i tillegg. Volvo i Strömstad http://gulasidorna.eniro.se/query?what=ip&advert_code=68242704&referring_what=all&search_word=HK%20bilar&geo_area=str%F6mstad&from=web_comp_name Tror vel grensen er verdier for 3000kr hvis du har vært mindre enn 24 timer i utlandet, men husker ikke helt. Sjekk toll.no. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona 400 Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 HK bilar i strømstad skal ha ca3000 svenske for å bytte den bakerste lamda på 2001 v40 1,6l. volvo i Halden skal ha ca 2500,- hk bilar tlf. 004652618850 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg