tezer71 Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Jeg har ett problem med min corrado som jeg ikke finner ut!nå har jeg ganske god greie på biler men dette finner jeg ikke ut av så kansje noen der ute kan hjelpe meg:)bilen er en 1990 g60 motoren går fint og jevnt men den bruker ca 2 liter på mila på vanlig rolig kjøring!nå har jeg byttet den blå vanntemp følern alle vacumslanga.bensinfilter,plugger.rotor.ledninger.justert tenning!sjekka for bensin og luftlekasje,tatt kompresjon test som er helt fin.nytt luftfilter.sjekka att pot meteret har 500 omh.også sjekka vippebrytern på spjellet og det spjellet som stenger på full gass!det eneste som har forandra seg på bilen er att kompressor trykket kommer litt senere og på mere turtall en før. men har 0,65 i trykk så det er vel ganske ok tror jeg!og kjørekomputeren har slutta og vise gjennomsnittfart besinforbruk.osv men alt det andre på mdf virker! besinpumpa går helt fint som den skall og den har ikke kamma over på kammreima!og isv fungerer også fint!noen som har ett forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Ser ut som det eneste som du ikke har sjekket er lambda? Hva skjer om du tar av pluggen til lambdaen? Tipper lambda er defekt. Er som regel 3 synder på dette på G60. Lambda, Co-pot og vanntempsensor Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 er vel det beste om det skjedde noe? Har samme trøbbel selv. Aldri funnet utav. Har hatt en eneste kjøretur med bilen med forbruk under 0.6 L/M faktisk, men aldri siden. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tezer71 Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Glemte og skrive det att lambdan er helt ny orginal fra vw:)men skal sjekke om det blir noen forskjell da jeg tar den av eller ikke!har hørt att bilen må gå en god stund før en hører forsjell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 min og er ny. Er nok en ledning som fusker hos meg. Ledningen går ganske langt ned før skjøten kommer. Har tegninger som viser hvordan du sjekker ledningsnettet rundt motorstyring. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tezer71 Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 jeg og har tenkt litt på om det kansje ver ett lednings brudd til lambdan tak av ledningen i dag og kunne ikke høre noen forsjell i måten motoren gikk på!alle hjelp tar jeg i mot med en stor takk:):) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Gå igjenom ledningsnettet ditt, slik som under Sjekk spesielt jording til lambda Forstørre bilde 1 Start (50) red/green 2 OXS purple 3 Fuel pump relay red/green or yellow/blue 4 Knock sensor white 5 CO Adjustment blue 6 Ground (Sensors) throttle switches OXS Hall sensor Coolant temp. CO pot/Air temp. --- brown/white 7 Knock sensor brown or yellow in shielded black cable 8 Hall sensor red/black 9 Air temp sensor blue/white 10 Coolant temp sensor brown/green 11 Idle Switch red/blue 12 Injectors red 13* Ground ECU brown 14 Power main / Idle stab. valve black/white 15 Full Throttle Switch blue/black 16 not used 17 Not used 18 Hall sensor green/white 19 Ground brown 20 MIL yellow - Yes This is the wire the bling bling blinks the fault codes off your eprom! You did know that your ecu stores sensor fault codes? 21 Not used 22 Idle stab. valve black/yellow 23 Not used 24 Not used 25 Ignition coil green _______________________________________ / | ____/ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | | _____ 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | \_______________________________________| Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 BTW, problemene består jo av at de bruker for mye drivstoff. Min rado går HEEELT greit når den er kald. Med en gang den begynner å bli varm, så begynner den å fuske litt. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tezer71 Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Min går helt greit hele tiden den!det eneste er att med det samme den starter så lukter det litt bensin fra exosen men som sagt går helt greit og fint hele tiden!men skal prøve og teste ledningene etter diagrammet jeg fikk av elitecorrado tusen takk foresten:)så for vi se!men må først måke den from fra all snøen vi har her på hamar!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tezer71 Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 nå her jeg sjekka ledningsnettet men alt er i orden der!tenke også på att det kunne være banke sensoren som er gåen men har egentlig ikke tro på det siden dem da skal gå veldig dårlig og ryke svart fra exosen!men skal sjekke ledningen til selve lambdan og se om det er noe galt der!har noen peiling på hvilken leding som går til jord?eventuelt koblingskjema og feilsøking på lambdan? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tezer71 Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 kanskje jeg også setter på extra jording til ledningene som går til hjernen for å være sikker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 har du funnet utav problemene dine? Jeg fant en løsning hos meg... Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Husk å sjekke ladespenning og jordingspunktene nå da;) Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tezer71 Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Vel dette tok sin tid før jeg fikk sjekka alle dem tinga som jeg fikk foreslått.men nå har jeg fått gjort det!men alt er i orden der etter spesifikasjona!så nå begynner jeg og lure litt på hva som er feil!jordinga er bra,og med målinger med multimeter så ligger alle verdier på det dem skal gjøre!men tenkte nå og få tak i en sån feilkode leser og se om det dukker opp noe der!den er jo fin til fremtidlig bruk også!men så er det og få tak i en som passer bilen min da!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Tror fortsatt på lambda Finner ikke mer med VAG-Com på G60, enn du gjør med multimeter Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.