Gå til innhold

Hvilke biler har "doble wishbone" hjuloppheng

Ranger emnet

arildh

Anbefalte innlegg

lotus elise har det, caterham (og alle andre 7 kloner) har det,

mazda RX7 har det, og regner med at rx8 har det også ?

min mx5 har ihvertffall :D skikkelig møkkajobb å bytte foringer, er jo bare 26 foringer jeg skal bytte :D

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer bra at Accord CA5 (1986-1990) har DW-hjuloppheng. Hadde en sånn før, og bare med senking (B+G-fjærer og originaldempere) samt 175/70-13 piggfrie vinterdekk (Marangoni, mange år gamle, av elendig kvalitet) satt den noe SYKT på veien. Hadde aldri i hele mitt liv kjent sideveis G-krefter som jeg opplevde når jeg presset den bilen imot dekkenes grepsgrense. Kan bare forestille meg hvordan det ville vært med 195/50-15 gateslicks, div stabiliseringsstag, samt andre foringer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Stemmer bra at Accord CA5 (1986-1990) har DW-hjuloppheng. Hadde en sånn før, og bare med senking (B+G-fjærer og originaldempere) samt 175/70-13 piggfrie vinterdekk (Marangoni, mange år gamle, av elendig kvalitet) satt den noe SYKT på veien. Hadde aldri i hele mitt liv kjent sideveis G-krefter som jeg opplevde når jeg presset den bilen imot dekkenes grepsgrense. Kan bare forestille meg hvordan det ville vært med 195/50-15 gateslicks, div stabiliseringsstag, samt andre foringer... :)

På min Accord Aerodeck var demperne orginale tror jeg. Kan hende det var gjort noe med de, siden bilen kjentes helt vannvittig stiv ut. Men det kan da også hende at fjæringen på aerodeck modellen var litt stivere enn vanlige accorden, siden denne var litt sportsligere. Hadde 195/60-15 dekk på den mot 175/80-13 originalt. Og ja: Den lå noe helt sykt på veien. Hadde antydning til slepp på tørr asfalt en gang når broren min satt på (han så redd ut). Hadde vel en 110 i en rimelig krapp høyre og bilen satt på som faen enda jeg satt klemt hardt inn i sidestøtta på setet mitt. Broren min lå nesten oppå brekket :D

Har fått tilbud om en aerodeck 87 modell som har gått 260tusen. 10-15 tusen en plass sa han. Litt rust, og demperne må skiftes mente han. Men det er da bare en god unnskyldning for å sette på gule koni med 40mm senk det. Pluss stabstag. Da burde den sitte på veien rimelig godt. Har du noen tanker om dette teknetium? :D

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Aerodeck

Men det er da bare en god unnskyldning for å sette på gule koni med 40mm senk det. Pluss stabstag. Da burde den sitte på veien rimelig godt. Har du noen tanker om dette teknetium? :D

Det vil antakeligvis forbedre väghållningen en hel del. Har liksom aldri hørt om noen som har fått bilen til å sitte dårligere på veien med senking og gode dempere... :) Stabstag er antakeligvis også på sin plass, selv om jeg aldri hadde følelsen av at karosseriet ga etter når jeg pisket på i svingene. Dekkene er også viktige; de er jo det eneste som forbinder bilen med veien. (Ser her bort fra Audien min som også har veiforbindelse igjennom flere hengende ledninger og eksosanlegget)

flere av dere blander double wishbone med ren wishbone.... suckers.......

Neijassåja? Kan De vennligst utdype disse beskyldningene?

ch.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

lotus elise har det, caterham (og alle andre 7 kloner) har det,

mazda RX7 har det, og regner med at rx8 har det også ?

min mx5 har ihvertffall :D skikkelig møkkajobb å bytte foringer, er jo bare 26 foringer jeg skal bytte :D

Jeg fikk mitt lenge etterlengtede "master bushing set" i går. 40 små og store polyurethane dingser, alt i alt 64 deler...

brrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Originally posted by Kjetilr

granada og taunus.. neida kødda.. men hva skal bilen brukes til? noe motorsport eller er det en gatebil det er snakk om??:)

Granada har dobbel wishbone framme den, taunus veit jeg ikke, macpearson er no drit.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider