Gå til innhold

Kan man deaktivere en DEFA alarm og beholde fjernstyrt sentrallås?

Ranger emnet

Bluum

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en DEFA alarm på min '92 BMW.

Denne har en tendens til å gå i hytt og gevær, noe den må ha gjort en god stund, siden forige eier har koblet fra sirenen/hornet.

Av og til går den når jeg låser bilen, noen ganger når jeg lar panseret stå på gløtt og av og til bare jeg ser på bilen.

Hvis noen skulle lure på hvorfor panseret skal stå på gløtt, så er det fortdi jeg har kupèvarmer, og jeg har strekt kabel inn i motorrommet. Dette fordi jeg ikke vil ha den (i mine øyne) stygge DEFA-kontakten stikkende ut av fangeren. Før jeg byttet batteri hadde jeg også et problem med at alarmen tømte batteriet enkelte netter, spesiellt hvis bilen var kjørt lite. Nå har jeg splitter nytt gele-batteri, så akkurat det problemet er borte.

Men så tilbake til saken.

Jeg har søkt og lett litt rundt og funnet ut at det går ann å "nøddearmere" alarmen. Og da lurer jeg på hva det vil si.

Er det rett og slett at du kobler fra sensorene/skrur av alarm-funksjonen, eller er det bare noe midlertidig?

Eller er det kanskje det forige eier allerede her gjort, nemlig å skru av ulinga?

Vil gjerne beholde den fjernstyrte sentrallåsen og den ekstra startsperren, men den blinkinga som skjer i tid og utide vil jeg gjerne slippe.

Det er jo litt flaut også, når bilen din står og blinker plutselig og helt uten grunn ...

Er det noen som har vært borti problemet før, eller som vet hvordan det kan løses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå spør du vanskelig :P

Alt jeg vet er at det er av den gamle typen (Patriot).

Skal se om jeg kan finne ut nøyaktig hvilken det er i morra. Orker ikke ut i sluddet og vinden nå for å se.

Det er i hvertfall en 8-"sifret" kode besående av A og B-er. Fjernkontrollen er ganske flat, grå og har to knapper. Den ene knappen har en liten prikk som stikker opp, og den brukes til å låse og låse opp bilen med.

Skal se om jeg klarer å lete fram brukerveiledningen, men tar jeg ikke feil, så ligger den ute i bilen.

Burde selvfølgelig ha sett der først, men når man ikke tenker seg om ...

EDIT: Ser i kjøpekontrakten fra da bilen ble kjøpt ny, og der står det "DEFA Spectra 3200" under utstyr mot ekstra betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal gå greit å koble fra alarmen å fortsatt bruke sentrallåsen... du må da huske å koble sammen kablene til startsperra.. er de 2 tykkeste kablene på boksen utenom strømmen seff:) koble fra alt også kobler du kablene på startsperra sammens så blir det bra... gi oss en tegning så skal jeg prøve så godt jeg kan å hjelpe.. har kun vært borti patriot og de siste defa systemene da jeg drev å monterte defa tidligere..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider