Gå til innhold

Volvo 240, verdt å kjøpe ?

Ranger emnet

toffers

Anbefalte innlegg

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

volvo 240 er et bra valg av førstegangsbil, driftsikre og tåler litt juling. Og om det først blir noe feil så er det lett å få tak i billige reservedeler!

Kjøp en med f motor så bruker den ikke så mye bensin

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo 240 er et bra valg av førstegangsbil, driftsikre og tåler litt juling. Og om det først blir noe feil så er det lett å få tak i billige reservedeler!

Ahh..men tenker på det med bensin, må være litt skeptisk til det, er jo så steikandes dyre og nå, såå...er det over literen på mila eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer jo helt an på hvordan du kjører, men om du kjører pent kan du komme ned i 0,7 på mila ved landeveiskjøring, ved hardkjøring og by kan det nok ligge litt over litern.

Og forresten bensinen er ikke så dyr nå om du kjøper på riktig dag og tid.

Ellers er jo 240 en ålreit bil, men jeg synes det er litt liten plass til beina, og til slædding foretrekker ihvertfall jeg 740 av 2 og 7 serien.

Peugeot 406 2.0

Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo 240 må være den beste førstegangs bilen som finns, genialt med tanke på alt, 0.8 på mila går vel bra?! Andre biler har andre minuser som er langt verre!

Lykke til med kjøp av svenske! fornuftig

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler 240! Har det selv! og det er ikke for dyrt og enkelt å få tak i deler! Og morsom bil på vinter føre! Første gangs bilen skal ikke være den peneste etter min mening! Er noe drit med fin bil og få en bulk, noen riper osv. Men på 240 er det bare sjarm skader som har en historie og fortelle! Alle biler har svakheter! Kjøp svensk og tørr og feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 240 selv og har ikke kjørt så veldi mye så har ikke lagt så godt merke til bensinforbruket men en kjepe bil! god å sitte i og hvist du trenger billige deler så er ikke svenskegrensa så langt unna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har og 240 som førstebil, dette er riktignok ein 82mod med gassermotor, å eg vil nok anbefale en F motor ja, er litt friskere å bruker nåke mindre bensin ja. kommer nok FT i min med tiden :) men dette må vara den lettaste bilen å skru på å lett å finne billige deler til. og de er veldig driftssikre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider