Gå til innhold

Volvo 240, verdt å kjøpe ?

Ranger emnet

toffers

Anbefalte innlegg

Hehe, sjekk ut bilene til folk på forumet her. Greit nok at bilene ikke koster all verden, men legg til hva som blir gjort og lagt ut på dem, så har "vi" nok en god del dyrere bil enn deg. Jeg kjøpte ikke 240 fordi jeg var fattig, men fordi jeg alltid har likt dem. Syns det var sjef å kjøre en original 240 i 2006. Nå i 2009 er den ikke original så veldig mange plasser, men jeg elsker det like mye. :)

Gratulerer, du har dyrere bil en meg.. Jeg er en skolegutt, som har 0 kr i inntekt:) Skal du ha diplom? :)

Og om du har lagt 20 tusen i bilen din etter du har kjøpt den, så syns jeg det nesten er frekt av deg å sammenligne deg med de andre som bygger 240, "litt" mer seriøst en deg..

Det eneste jeg egentlig prøver å få frem, er at volvo 240 har aldri vært, og kommer aldri til å bli "verdens beste bil" som fler av dere påstår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selv har jeg normalt god inntekt og kan fint kjøpe noe nyere/dyrere. Men jeg ønsker ikke å prioritere store penger på bil all den tid jeg faktisk liker min etter hvert noe tilårskomne Volvo veldig godt. Og i og med at jeg sørger for jevnlig vedlikehold og kjører pent, blir det ikke akkurat noe skred av reparasjoner heller. Bilen virker fortsatt hel og godt sammenskrudd.

Utfra visse kriterier ser jeg ikke bort fra at 240 kan konkurrere om tittelen "verdens beste bil", for å sette det en del på spissen.

Men, og dette er vesentlig, det blir jo et spørsmål om hva en vil vektlegge. Jeg hadde tidligere en langt eldre BMW 518, særlig utfra effekt/vekt-forhold kanskje den minst sportslige BMW-modell som har vært vanlig i vår tid. På mangt når det gjelder kjøreegenskaper, som for eksempel hvordan det kjennes å kjøre inn i en sving, slo til og med denne BMWen en original 240 merkbart.

Likevel verdsetter jeg Volvoen for det den er. Med den avslappede kjørestilen jeg har lagt meg til (og bilen har til og med automatgir), synes jeg den er ganske deilig å kjøre med.

Jeg vet at det er vanlig å gjøre litt av hvert for å få til mer sportslige kjøreegenskaper på 240. Men jeg foretrekker inntil videre å la være, da jeg mistenker at det kan gå utover egenskaper som jeg verdsetter. Kanskje jeg i stedet skal kjøpe en gammel BMW i tillegg. ;)

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla så trangsynt enkelte her inne var da! "min bil er bedre enn din bil"-snakk? Blir så forbanna av å lese gjennom sånne tråder! Dette gjelder ikke alle, men de jeg snakker om vet det godt selv. En fyr spør så fint om 240 er en GREI FØRSTEBIL. Går an å legge det frem på en LITT finere måte enn hva det er gjordt her! Folk er forskjellige og har egne meninger. Slutt å være så jævla trangsynt å la folk ha sine meninger ifred, uten at det skal komme en haug med uvitende fjortisser å jabbe i vei. personlig er jeg storfan av eldre Audier. Men synes allikavel at Volvo 240 er en av de finere bilene, spess som førstebil. Tåler en god støyt, driftsikker ++! Men som sagt: GÅR AN Å HOLDE SEG TIL TOPIC!

Jeezzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mangt når det gjelder kjøreegenskaper, som for eksempel hvordan det kjennes å kjøre inn i en sving, slo til og med denne BMWen en original 240 merkbart.

Stemmer bra det.. Holdt godt følge med en 240 innover fra Elverum i min gamle Corolla, og jeg syns den gynger som en båt.. Man så faktisk at 240n ikke likte aktiv kjøring :) Men alt til sitt bruk er det vel noe som heter, og sålenge ingen påstår at 240 er en rå sportsbil i svingene sier ikke jeg noe på bilen ;)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider