Gå til innhold

Volvo 240, verdt å kjøpe ?

Ranger emnet

toffers

Anbefalte innlegg

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å kjøre en 240 med originalt understell, kan minne om å kjøre båt! Okey?! Dere bad om det!;) Men det kommer seg jo med polyforinger, grovere stabstag, fjørbeinstag, senkefjører og bilsteindempere=)

Hvis man må gjøre så mye før det er en bil er det vel ikke det beste utgangspunktet, hehe.. BMW er skikkelig artig bakhjulsdreven bil, men Volvo har jo sin sjarm :thumb Sålenge man ikke prøver å innbille folk at det er noe annet enn det det er, for det er ingen sportsbil originalt :)

blir for dumt å gjøre det på en bil med 100hk! rett å slett!

100 hester i en såpass tung bil iallfall.. De 90 hestene i bilen min gjorde jobben de, husker jeg :m'm:

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre en 240 med originalt understell, kan minne om å kjøre båt! Okey?! Dere bad om det!;) Men det kommer seg jo med polyforinger, grovere stabstag, fjørbeinstag, senkefjører og bilsteindempere=)

er ikke alle 240ier som er som å kjøre båt, første 240n min var ei skikkelig jolle men den siste jeg kjøpte (240 classic) var fast og fint til å være 240

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes bare en arbeidsgiver også da!? NAV? :) :*

Om du ikke har penger nok til noe annet en 240.. så betyr ikke det at den bilen du har er best i verden vettu, søten:*

Hehe, sjekk ut bilene til folk på forumet her. Greit nok at bilene ikke koster all verden, men legg til hva som blir gjort og lagt ut på dem, så har "vi" nok en god del dyrere bil enn deg. Jeg kjøpte ikke 240 fordi jeg var fattig, men fordi jeg alltid har likt dem. Syns det var sjef å kjøre en original 240 i 2006. Nå i 2009 er den ikke original så veldig mange plasser, men jeg elsker det like mye. :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg har en gammel volvo enda er at jeg skal kjøre fra alle "pappaguttene" med fine nye biler til sommeren!!!

Tenk når den gammle stasjonsvogna med takstativ og barnevogn baki raser avgårde og alle "pappaguttene" blir igjen i blårøyken... mmmmmmm... :volvopower:

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes bare en arbeidsgiver også da!? NAV? :) :*

Om du ikke har penger nok til noe annet en 240.. så betyr ikke det at den bilen du har er best i verden vettu, søten:*

Skal det liksom være negativt at bilen ikke koster mye penger?

Må da være lov å være fornøyd med bilen sin, uten å måtte godprate med ei snerpete bankdame før en handler den!

86` Volvo 360

75` Volvo 244 DL

80` Volvo 244 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, et par tullinger i tråden her ja...

Det ironiske, er at de som kommer inn her for å disse, har konebiler i signaturen

Hva er f.eks. dette for noe crap:

colt5-1-1.jpg

Ellers, jeg forlot nesten volvo, i fjor..

Holdt på å kjøpe meg en audi, men det var jo helt annen prisklasse enn 240 da.

Jeg mener også 240 er fin førstegangsbil da:

* Det er lett å skru på den

* Få ting som kan gå i stykker

* Man kan få den til å henge OK på veien (men dette koster peng!)

* Man kan få godkjent v8, turbomotor, etc. (også litt dyrt)

* Relativt kollisjonssikker (sammenlignet med biler fra samme årgang)

* Stiv bakaksel => sladder lett

* Billig i innkjøp

* Masse billige deler å få tak i

Så er det negative ting:

* Begrenset utvalg av sterke girkasser (om man skal trmme mye)

* Dårlig komfort (om den skal henge bra, her er det enten eller)

* Bråker mye (med mindre du støyisolerer den ekstra)

* Luftanlegget er dårlig på de fleste 240er (konstant justering av varme)

* Stiv bakaksel => sladder lett

* Eldre modeller ruster (spesielt 86 modellen, aka. rustmodellen)

Hmm, tror det oppsummerer det meste.

Jeg ville satset på 1989 eller nyere 240 med b230f og lh2.4.

Gå for en bil som ikke har hatt en harry eier.. dvs. har bilen masse baums, sotede vinduer og slikt, kan du regne med motorstopp pga strømtyver og annet "morro" som dukker opp under veis.

Er det en "clean, senket bil", f.eks., kan den gjerne være bra, men om den er feks. ribbet for emblem, har netting i grillen, spraysotede baklys, etc. så bare styr unna.

Kan ellers si at en org 240 med dempere i god stand, har potensiale for å kunne kalles tilnærmet komfortabel.

Dog., er det som nevnt tidligere i tråden, litt "båt", men ikke noe mer båt enn de fleste gatebiler er i std. utgave.

Så, ja.. 240 er ikke positivt for alle og noen synest golf er fetere enn 240. Det må de få lov å synest, samme gjelder om de liker lada bedre enn golf.. Folk har forskjellig smak og forskjellige ting som er viktig for dem.

For noen, er det viktigere å kunne fremstå som en bestemor på 80, når de kjører rundt i en sånn

colt5-1-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er f.eks. dette for noe crap

Det crappet der er noe jeg fikk gratis av en venninne... Hvis folk tror bilen tilhører en 80 år gammel kjærring får de tro det. 240 er vel ikke en ekstrem ungdomsbil i utgangspunktet den heller.. :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 er jo i grunn gode biler å kjøre og ikke minst solide :P

Er heller ikke så mye som skal til for og få den tøff.

Men det jeg syns er utrolig dumt med de bilene er at de går utrolig dårlig i forhold til hvor mye bensin de bruker :P

Så hvis du har råd til bensinforbruken kjøp 240 :D

Bruksbil: Ford Sierra!

Prosjektbil: Audi Coupe GT!

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har problemer å ta folk seriøst om mazda 323 eller mits colt osv. sier at 240 er en dårlig bil, det blir egentlig mer til at jeg blir flau på deres vegne:flushit:

men til trådstarter, prøv å få tak i en 89-> modell med innsprut, da går den litt bedre og bruker en del mindre bensin. Da har du en knallbil, eneste du trenger å gjøre for å få den tøff er å fjerne den bestefarsbøyen på eksosen og senke litt. Da blir dem tøffe, evt felger etterhvert(f.eks super DTM)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider