Gå til innhold

Kjøpt meg ny A6 :)

Ranger emnet

evopower

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ny her på forumet. Etter noen BMW`er har jeg nå handlet meg min første VAG, en 99 modell A6 2,5 Tdi Quattro varebil med 6 trinns manuell gir.

Førsteinntrykket av bilen er at det er en stor å trygg bil med masse kjørekomfort. Kammer og regreim er byttet, også alle andre pakninger og sim ringer i motoren (liten overhaling)Men har ikke hatt bilen mer enn en uke og allerede er det en del problemer med den:

- Dørlåsen på høyre framdør fungerer ikke alltid (må bytte låsekasetten)

- El. Vindu på samme dør går ned, men ikke opp igjen.

- "mode" knappen på BOSE anlegget som du bytter mellom radio og cd sluttet å fungere i dag...dyrt?

- knakelyd fra ventre side i forstilling når jeg står i ro eller kjører sakte og svinger mot venstre.

- Ryggesensorene fungerer ikke..

- Lekker bremsevæske, ca 1 liter på denne uken jeg har hatt bilen.

- Lekker diesel fra returslangene mellom dysene (enkelt å bytte)

- Det ene xenonlyset lyser svakt..ny pære? hvor dyrt?

- Hvis jeg er skikkelig kresen så er den litt ujevn ved full akselerasjon...begynnende feil på LMM eller turbo?

Setter pris på svar fra de mer erfarne på dette forumet. Dette er en ny bil og jeg må lære meg opp å løse alle problemene denne biltypen har. Så hvis dere har et svar på noen av punktene mine så setter jeg pris på det!

Mvh: Knut Endre.

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan defineres hvor mye dette er til å være audi da... Dette er jo helt vanlige feil på disse bilene, så det er pris på deler og hvorvidt det er mulig å gjøre det selv jeg er ute etter å vite. Priser kan jeg forøvrig få hos norskbildelsenter.

Noen som har hatt samme feil og kan si hva som var problemet i de tilfellene?

Vil si jeg har greie ferdigheter til å gjøre dette, driver å skrur på løpsbiler i fritiden. Noe må jo selvfølgelig leveres inn, slik er det jo på nye biler i dag..hehe.

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

- El. Vindu på samme dør går ned, men ikke opp igjen.

Samme hadde jeg på min A6. Sprayet godt med silikonspray ned i listene på hver side av vinduet og kjørte vinduet opp og ned flere ganger og sprayet på nytt. Det var for over et år siden og vinduet fungerer helt topp ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med Møller i Asker og Bærum. Det er visst ingen vits å prøve å fikse radioen, de kunne sende ny fra tyskland til 5000 kr inkludert moms og frakt. Tar 10 minutter å bytte. Hva sier dere til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider