Gå til innhold

Da var det min tur til å bulke litt...

Ranger emnet

V70-Pappa'n

Anbefalte innlegg

bakfanger fra stv passer ja. 10000 var ikke fryktelig mye nei, men om du er glad i å skru selv å får 10000 rett i hånda hadde ikke jeg sagt nei takk

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10000??? Høres billig ut, ta takst på et vanlig verksted, så får du deg et sjokk. Har vært med på utallige takseringer da jeg jobba som leiebil-klargjører, og en ting er sikkert, det er sykt dyrt. Bytte og lakk av bakskjerm med tilstøtende blir helt sikkert 20-30000 et sted + ny fanger, lykt, lister osv. Send inn skademelding og få tatt en skikkelig takst, for så å finne ut hvor mye du vil få i cash av selskapet. Ingen grunn til å la han\hun slippe billig unna. Hadde det vært omvent ville det helt sikkert bli forsikringssak med bonustap for deg. 10000 for knust bakskjerm er latterlig lite med mindre bilen er et vrak og du gir faen i å rette skaden. Motparten kommer sikkert til å dø av latter hvis du sier ja til 10000, da slipper han billig unna med tanke på bonustap. Tenk bare på alle timene som går med til å skaffe deler, bytte av skjerm, lakkering, sparkling. og hva det koster for deler, lakk, pussepapir, slipeskiver osv. Du skal ikke lide eller arbeide for å rette skader som andre har påført deg. Finn ut hvor mye det koster på et verksted, så kan du gi litt "rabatt" i forhold til det, men ikke mye.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg krokka bilen min så ble bilen så skada at en ny bil faktisk hadde blitt kondemnert, begge vangene var så skjeve at dem vel helst skulle blitt bytta. Eller lettere sagt alt fra å med torpedo veggen måtte bli bytta av karosseri deler. Å pga det så blir det så mange timer med arbeid at det ikke lønner seg for forsikringselskapet å rette bilen, å den blir kondemnert.

MEN jeg sa helt fra begynnelsen av at siden det ikke var min skyld. (Helt opplagt) Og at bilen tross alt var i så bra stand som den var at jeg ikke var med på at den skulle bli kondemnert.

Å det var aldri noe spørsmål fra forsikring selskapet om at bilen skulle bli kondemnert og at jeg måtte kjøpe den tilbake..

Endte bare opp med at jeg fikk en kontant oppgjør på bilen, å det var på 42 000. Så fikk jeg gjøre akkurat hva pokker jeg egentlig ville. Skrote bilen eller hva faen.

Så vist bilen din er i bra stand så har jeg ille vondt for å tru at den blir skrota bare pga en forskjerm.

Å det med 10 000 er garrantert den prisen som den ble takstert til i et kontant oppgjør. Med andre ord vist du bytter bakskjermen selv og lakkerer den hos et verksted. Vist dere regner på innkjøp av baksjerm også gjøre jobben med å bytte å grovsparkle selv. Så vil ikke prisen overstige 10 000 med profesjonel lakkering.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider